La sequera ha abocat la Denominació d'Origen (DO) Cava a limitar les vendes i a apujar entre un 10 i un 15% els preus de les ampolles. El president del Consell Regulador, Javier Pagès, ha assegurat que és la primera vegada que es dona aquesta situació i ha explicat que també hi ha influït la inflació.
Tot i això, s’ha mostrat “optimista” de cara al futur i també ha augurat una bona campanya de Nadal. En els nou primers mesos de l’any, les vendes han superat els 149 milions d’ampolles, un 12,3% menys que fa un any (170 milions). El comportament, però, no és tan exagerat a l’Estat, on el descens s’ha situat en el 3,67%, mentre que en l'àmbit internacional, la caiguda ha estat del 15,81%. La restricció de producte a l’estranger s’ha concentrat sobretot a Alemanya.
En una trobada amb mitjans de comunicació, Pagès ha explicat que han hagut de “racionar” les vendes a causa de la menor producció de raïm per la manca d’aigua i ha negat que en un futur pugui haver-hi problemes d’abastiment en el sector. “No ens quedarem sense producte, hem d’escollir on el venem i com el venem”, ha indicat. “Hem hagut d’administrar l’inventari que hi ha dins dels cellers”, ha afegit.
Com a contrapartida, però, aquesta situació ha suposat un increment del valor del cava, que Pagès ha celebrat. “És la part positiva”, ha opinat. “Des de fa anys el nostre objectiu és continuar revaloritzant-nos”, ha agregat. En el cas de les exportacions, el directiu ha indicat que l’encariment de les ampolles ha arribat a situar-se en el 20%.