Malgrat l'increment de desocupats pels tancaments d'empreses i els expedients de reducció de plantilla o de suspensió temporal de feina, Serna ha recordat que Catalunya és l'autonomia amb més afectats per l'ERO pel seu caràcter industrial, i que el 2003 "hi haurà més treballadors afectats per l'ERO que ara", de manera que malgrat les xifres s'han incrementat, encara no s'ha arribat a nombres rècord.
 Segons dades de la Conselleria de Treball, entre gener i novembre del 2003, els treballadors afectats per l'ERO sumaven 9.776, mentre que en el mateix període del 2008, la xifra va ser de 6.854.
CONFIANÇA EN L'AUTOMOCIÓ
  Preguntada per un dels sectors més afectats per la crisi a Catalunya, l'automoció, la consellera ha expressat la seva "confiança que Seat i Nissan continuïn", així com que la indústria auxiliar "pugui mantenir-se". Amb tot, ha lamentat que "la situació del sector de l'automoció no és millor que fa un mes i mig".
  Per aquest motiu, ha apuntat que el fet més probable és que el segon ERO temporal presentat per Seat sigui aprovat per la Generalitat, tot i que encara està en espera de l'informe de la Inspecció de Treball per prendre una decisió ferma.
  En aquest sentit, el president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha afirmat que "la situació ha empitjorat, i molt" des de la presentació del primer ERO temporal. Ha afegit que "serà així a tot el 2009", pel qual ha demanat "donar la major cobertura als treballadors afectats per l'expedient".
  La direcció i el comitè d'empresa de Seat a Barcelona van concloure ahir sense acord l'última reunió negociadora del període de consultes sobre el segon ERO temporal presentat per la marca el passat 17 de desembre i que afectarà un màxim de 5.300 treballadors entre febrer i juny a les factories de Martorell i Zona Franca. La Generalitat disposa ara de 15 dies per emetre una resolució, segons han explicat fonts del comitè.
 Aquest és el segon expedient temporal presentat per la marca automobilística el 2008 a causa del descens de les vendes propiciat per la crisi al sector. La negociació del primer ERO temporal, que afectava un màxim de 4.500 treballadors entre novembre de l'any passat i juny del 2009, també va culminar sense acord, i va ser el Govern qui va aprovar amb condicions la seva aplicació.
 Aquest és el segon expedient temporal presentat per la marca automobilística el 2008 a causa del descens de les vendes propiciat per la crisi al sector. La negociació del primer ERO temporal, que afectava un màxim de 4.500 treballadors entre novembre de l'any passat i juny del 2009, també va culminar sense acord, i va ser el Govern qui va aprovar amb condicions la seva aplicació.
  Serna ha assenyalat, com a punt positiu, que Seat té un nou model, l'Exeo, i possibilitat de captar-ne d'altres, de manera que "pot afrontar millor la crisi".
 En aquest sentit, Carnero ha anunciat que aprofitarà la seva assistència a una reunió mundial de Volkswagen a Sud-àfrica entre el 19 i el 23 de gener per demanar més informació sobre la possibilitat que Martorell fabriqui l'Audi Q3, tot i que aquest punt no figura en l'ordre del dia, ha detallat a Europa Press.
  D'altra banda, durant l'entrevista, Serna també ha confiat que Sony aconsegueixi millorar la competitivitat i la negociació de l'ERO presentat per reduir la plantilla de Viladecavalls en 275 persones finalitzi amb un acord "sense acomiadaments o amb els menys possibles".
  Alhora, ha rebutjat el boicot a empreses que presentin un ERO, fet que ha considerat "una irresponsabilitat", i ha assegurat que l'augment d'aturats no posa en risc les pensions.