L'èxit del comerç en línia ha posat contra les cordes a una coneguda marca de roba. La firma estatunidenca Forever 21 s'ha declarat en fallida i ha tancat les 200 botigues que tenia als Estats Units. La marca havia tancat la presència física a l'Estat el 2014 amb el tancament de l'única botiga que li quedava, situada al centre comercial La Maquinista de Barcelona, però ara fa un pas més en el possible cessament definitiu de l'activitat.
La marca va néixer el 1984 a Los Angeles i va agafar una gran popularitat, motiu pel qual es va estendre per tot el món fins al punt d'acumular més d'un miler botigues i prop de 30.000 treballadors fa tot just poc més d'una dècada. Però l'aparició d'alternatives de comerç en línia i la competició amb altres marques més consolidades l'ha portat a la caiguda.
La competència de Shein o Temu
Forever 21 ja es va declarar en fallida el 2019, però llavors un consorci la va rescatar, mantenint així molts dels establiments dels Estats Units i la pàgina web oberta al comerç online. Però el passat març va tornar a declarar la fallida i ara ha anunciat el cessament de les operacions físiques als Estats Units. L'argument principal és la competència que exerceixen competidors en línia com Shein o Temu.

- Una etiqueta de roba de la marca Forever 21
- Marcus Urbenz / Unsplash
A escala internacional, Forever 21 sí que s'assegura encara la presència mitjançant el model de franquícies. En cada país, la marca s'associa amb empreses locals que s'encarreguen de gestionar les botigues, contractar el personal i ajustar l'operativa segons cada mercat. Avui dia, la marca se centra en el mercat americà, amb especial presència al Canadà i a Mèxic.
Forever 21 busca comprador per sobreviure
Sigui com sigui, la companyia de moda ha obert la porta a la possibilitat que una altra empresa la compri. Així, aconseguiria vendre part o tots els seus actius amb l'objectiu de continuar funcionant. Ara bé, de moment no ha arribat cap oferta que s'hagi concretat malgrat haver parlat amb més de 200 possibles compradors. La web continuarà funcionant mentre s'acaba d'aclarir quin és el desenllaç de la marca.
En el seu moment de més fama, Forever 21 va aconseguir erigir-se en una de les marques de moda juvenil més populars. La seva estratègia era oferir roba, calçat i accessoris barats, fet pel qual va experimentar un gran creixement. Precisament aquest model ha fet que plataformes com Temu o Shein, també amb preus molt barats, li hagin passat per davant.