El projecte d'enllaç entre Ripoll i la C-17 s'executarà en dues o tres fases

Territori no descarta construir el 2013 un o els dos giratoris previstos. Xavier Cima considera que cal qüestionar-se la necessitat de la variant est

Arnau Urgell
18 de setembre del 2012
576_1331738299_Adri_Costa_MG_0519_C-17_can_Villaura_2012
576_1331738299_Adri_Costa_MG_0519_C-17_can_Villaura_2012 | Adrià Costa
Carreteres no ha acceptat la propsta de traslladar el carril bici a tocar del riu. Foto: Adrià Costa

La direcció general de Carreteres ha tancat finalment el projecte per enllaçar la C-17 amb l'accés sud de Ripoll. No ha acceptat les principals aportacions municipals –traslladar el carril bici a l'antic camí ral així com modificar l'accés dels laterals als giratoris- però ha fet seva la proposta de partir l'obra per facilitar-ne l'execució. En aquest sentit, de cara al 2013, Territori no descarta construir un o els dos giratoris previstos i deixar la resta del projecte per més endavant.

Dijous passat una delegació de l'Ajuntament de Ripoll –formada per l'alcalde Jordi Munell, el regidor d'Urbanisme, Xavier Cima; i Jaume Camps, edil socialista- es va reunir amb Jordi Follia, director general de Carreteres. El projecte final per unir la C-17, a la zona de can Villaure, i els giratoris de can Déu pràcticament no ha patit modificacions. Tant l'equip de govern com el PSC havien presentat al·legacions en les quals reclamaven traslladar el carril bici a tocar del riu i permetre que els carrils laterals desemboquessin directament a les rotondes. Des de Carreteres, segons Xavier Cima, s'ha argumentat motius de seguretat i de tendències en el disseny per descartar ambdues opcions.

En canvi, es veu amb bons ulls la proposta del govern encapçalat per Jordi Munell de dividir el projecte per facilitar-ne l'execució. En aquest sentit, s'ha posat sobre la taula la possibilitat que el pressupost del 2013 –malgrat que hi ha incògnites de quan i com es podrà aprovar- incorpori la construcció d'un o dels dos giratoris previstos. El més prioritari és el que donaria accés als centres comercials i que se situarà entre el garden i la Solana del Ter. L'altre es construirà a la zona de can Villaura malgrat que “no serà tant gros com indicava el projecte de la variant est”. Si el conjunt de l'obra té un pressupost de 3,5 milions d'euros, s'estima que cada giratori costarà uns 300.000 euros.

Xavier Cima: “El trànsit actual no justifica la variant est”

El departament encapçalat per Lluís Recoder considera prioritari executar l'enllaç amb la C-17. Res a veure però amb un altre projecte que fa anys que cueja com és el de la variant de Sant Bartomeu. L'actual situació econòmica provoca que, segons Territori, una obra que pot costar quasi 80 milions sigui inviable.

A més, el mateix regidor d'Urbanisme, Xavier Cima, considera que segurament l'actual trànsit no justifica la inversió. De fet, s'instal·laran comptadors a les entrades de la vila per analitzar unes intensitats que, de moment, són menors a les esperades amb la construcció de la C-17. De fet, Cima va més enllà i es pregunta si en l'actual context “interessa a nivell comercial treure el trànsit de l'interior de la vila”.