Endesa redueix el temps d'interrupció del servei en cas d'incidències al Ripollès

La intervenció ha suposat una inversió de més de 100.000 euros

Un dels nous sistemes d'autocontrol
Un dels nous sistemes d'autocontrol | Endesa
Redacció
29 de gener de 2021, 11:38
Actualitzat: 11:40h
 
Endesa, en línia amb el seu Gran Pla de Qualitat i amb la voluntat de preparar la xarxa elèctrica pel futur, ha instal·lat durant el 2020 un total de cinc telecomandaments en centres de transformació del Ripollès amb l’objectiu de millorar la qualitat del servei. Els nous dispositius, que han suposat una inversió de 103.000 euros, permeten reduir en un 20% el temps d’interrupció del servei en cas d’incidències.

Aquests sistemes de control remot permeten realitzar maniobres d’operació a distància. Així, des del Centre de Control que Endesa té a Barcelona, es pot accionar a distància els dispositius de les instal·lacions sense haver de desplaçar equips sobre el terreny en cas d'incidències, ja siguin pròpies o derivades de l'acció d'agents externs.

El Centre de Control rep informació que permet detectar i aïllar els defectes que puguin produir-se a la xarxa mitjançant els elements de detecció de pas de defecte. D’aquesta manera s’estalvia temps en la localització d’avaries, amb la conseqüent reducció del temps d’interrupció del subministrament elèctric als clients que s’alimenten d’aquestes instal·lacions.

Endesa està realitzant, en els últims anys, una important inversió en la tecnificació de la seva xarxa per dotar la infraestructura elèctrica dels darrers avenços tecnològics, amb l’objectiu de donar una resposta adequada a les especificitats del territori i a les necessitats del seu mercat.