Campdevànol activa una eina pionera per comunicar-se amb els ciutadans a través de WhatsApp

Els veïns i veïnes tindran accés directe i bidireccional a diverses àrees de l'Ajuntament

La gestió del nou canal de comunicació és molt simple
La gestió del nou canal de comunicació és molt simple | Ajuntament de Campdevànol
Redacció
03 d'abril de 2021, 19:00
L’Ajuntament de Campdevànol ha estrenat un nou canal de comunicació municipal a través del WhatsApp amb l’objectiu d’aconseguir una relació més directa entre el consistori i el ciutadà. Es tracta d’una aplicació pionera a la comarca del Ripollès, perquè malgrat que alguns ajuntaments tenen línies o canals de WhatsApp, aquestes només són unidireccionals, en canvi la de l’Ajuntament de Campdevànol és bidireccional y automatitzada.

L’aposta per aquesta aplicació respon al fet que és l’eina de comunicació escrita més ràpida i, alhora, la més coneguda, ja que pràcticament tothom té el WhatsApp instal·lat en el seu telèfon mòbil. L’objectiu és, per una banda, fomentar la participació i la col·laboració ciutadana, i per l’altra, facilitar l’accés dels ciutadans a tots els tràmits i tota la informació municipal. També es vol aconseguir una ràpida i eficient resolució de possibles incidències que preocupin als ciutadans en el seu dia a dia.

El seu funcionament

Amb aquesta aplicació el ciutadà tindrà comunicació directa amb l’Ajuntament les 24 hores dels set dies de la setmana. És més, per comunicar qualsevol incidència o consultar una informació no li farà falta connectar-se a la web: senzillament tindrà l’Ajuntament a la seva agenda de contactes del WhatsApp i hi podrà contactar en qualsevol moment i situació.

Per donar-se d’alta, només fa falta enviar un missatge dient “Hola” al número de WhatsApp 644 06 52 84 i automàticament se li donarà la benvinguda. A continuació se li desplegarà un menú on el ciutadà haurà de dir (mitjançant el número assignat) el motiu de la consulta: Informació Municipal; Contacta amb l’alcaldessa; Avís d’Incidència; Consultes Covid; Tràmits i Gestions i Bústia del Ciutadà. Cada un d’aquests punts del menú tindrà un número assignat (1,2,3…) i el ciutadà només haurà d’escriure el número que indica la consulta que vol fer. En cap cas s’haurà d’escriure text, ja que la informació s’anirà desgranant a mesura que es vagi indicant l’opció escollida mitjançant els números.

A l’hora d’avisar d’una incidència, el ciutadà haurà de triar a quina àrea correspon, i si ho creuen necessari podran afegir-hi fotos, a més d’explicar breument de quina incidència es tracta. En temps real, aquestes interaccions arribaran als tècnics de les àrees corresponents, i a partir d’aquí s’inicia el procés per resoldre cada incidència. Alhora aquest canal de WhatsApp també servirà per trametre informació de l’Ajuntament: actes culturals, incidències, notícies, actualitat, etc, a tots els membres que formin part d’aquest canal.