El dissabte 1 de juny Centelles tornarà a ser el punt de partida de la cursa Vertical pel Morro que es consolida a la zona amb la celebració de la seva segona edició. L'organització ha preparat dos recorreguts diferents que comparteixen una característica comuna i singular: cadascuna d'elles disposa de trams verticals cronometrats que es comptabilitzen i generen una classificació pròpia més enllà del resultat final de la cursa.
Sens dubte, aquest element forma part de la identitat de la prova i és l'ascensió al Morro de Porc (que dona nom a la cursa) la que compta amb el tram vertical cronometrat. La prova llarga consta de 24 quilòmetres i 1.400 metres de desnivell positiu i dues ascensions al Morro cronometrades amb un total de 4 quilòmetres i 800 metres de desnivell positiu. Una ascensió dura que sens dubte marcarà la cursa i que és un al·licient indubtable per a tots els corredors.
Qui no disposi d'un fons tan gran també pot inscriure's a la cursa de 7 quilòmetres, que compta amb una única ascensió al Morro de 2,3 quilòmetres i 430 metres de desnivell positiu. La resta del recorregut pràcticament no presenta dificultats (el desnivell positiu acumulat és de 480 metres) i la cursa enfila el camí cap al Puigsagordi per ràpidament afrontar el descens de retorn cap a Centelles.
La Vertical pel Morro ha decidit donar a la cursa una vessant solidària amb les persones que pateixen càncer. D'aquesta manera, tots els beneficis de la cursa es destinaran a l'aportació solidària de l'equip de 9hSports en la seva participació a l'Oncotrail 2019. La cursa de muntanya coincideix amb un dia de gran activitat als carrers de Centelles amb la celebració de la fira de la Ratafia i el dia de la Botiga al Carrer, de manera que les activitats complementàries més enllà de l'esforç físic estan garantides.
La Vertical pel Morro de Centelles tindrà una vessant solidària
Esports
La segona edició de la prova es disputarà el primer cap de setmana de juny
ARA A PORTADA
-
Política Illa reivindica la convivència a les portes de la Diada: «Ningú és més català que ningú» Bernat Surroca Albet
-
Política El Fossar de les Moreres certifica la nova normalitat de l'independentisme Lluís Girona Boffi | David Cobo
-
Política Militants d'extrema dreta agredeixen el fotoperiodista Jordi Borràs al Fossar Natàlia Pinyol
-
-
Publicat el
21 de maig de 2019 a
les 23:58
Et pot interessar
-
Esports
El Barça arrasa el Feyenoord en la primera jornada de Champions
-
Esports
Portuari, proletari i popular: les tres «P» que defineixen el Feyenoord
-
Esports
El Barça referma el seu compromís històric amb el català: «Ser blaugrana és identitat i llengua»
-
Esports
Traca blaugrana a Mestalla: el Barça apallissa el València i consolida el lideratge
-
Esports
Marc Casadó protagonitza la nova campanya de Parlem: «Portaré amb mi la meva terra i la meva gent»
-
Esports
Les víctimes del vídeo sexual perdonen Raúl Asencio davant el jutge i queda exculpat
