Fotos: 1991, aquella primera ERC independentista
L'accés d'Àngel Colom a la secretaria general, el 1989, va situar la independència com a objectiu del partit en un procés que va durar uns dos anys
ARA A PORTADA
-
7.400 pisos en deu anys: les compres de la Generalitat i Barcelona en plena crisi habitacional David Cobo
-
Què és el tanteig i retracte, la via a l'alça per comprar pisos privats i fer-los públics? David Cobo
-
«Al call center atenem unes 80 trucades diàries i ens donen 10 segons entre una i l'altra» Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el 12 d’abril de 2015 a les 19:00
Esquerra Republicana de Catalunya es va convertir en un partit independentista entre 1989 i 1991, a partir de l'elecció de l'osonenc Àngel Colom i Colom com a secretari general al congrés de Lleida. Fins llavors, des de la seva fundació el març de 1931, els republicans propugnaven un marc federal per a l'Estat espanyol, sempre i quan es respectés el dret a l'autodeterminació que el seu diputat Heribert Barrera va defensar amb intransigència durant l'elaboració de la Constitució de 1978.
Aquesta galeria de fotos recull moments i personatges d'aquells primers anys de la dècada dels noranta quan, gràcies a l'opció d'ERC, l'independentisme va passar a comptar amb una força parlamentària apreciable -una dotzena de diputats- per primera vegada des de la restauració de la Generalitat.
Les imatges procedeixen de l'arxiu històric del setmanari La Marxa de Catalunya, de Vic. Han estat escanejades i tractades per la secció de fotografia de Nació Digital.
Et pot interessar
-
Política Aliança, a mig camí de les municipals del 2027: afermar Ripoll i créixer a tot arreu
-
Política Ayuso diu ara que les llengües cooficials són una «riquesa» però que no poden usar-se per dividir
-
Política «Rendeixi's a la democràcia»: el PP porta al carrer el clam per exigir eleccions a Sánchez
-
Política Estrena de logo i missatge renovat: així és la nova CUP
-
Política Canvi radical d'Iñaki Urdangarin després de cinc anys de presó: ara és «coach emocional»
-
Política Espadaler afirma que l'amnistia i el retorn de Puigdemont ajudarien a resoldre «un capítol dolorós»