Xuclà s'ha referit a la 'colossal' falta de previsió per part del Govern espanyol, a qui ha acusat de 'deixadesa' i de no 'haver fet els
deures' al no invertir durant aquest any els 3 milions d'euros a què
s'havien compromès. Amb aquests diners, ha dit, s'hauria avançat
'moltíssim' en el projecte de la variant i s'hauria acabat aquest any
amb el projecte redactat i la licitació de l'obra feta per començar la
seva construcció l'any que ve.
El diputat ha alertat que, tant bon punt s'obri el túnel de Bracons, Olot es convertirà en un 'coll d'ampolla' per on passaran els vehicles, alguns de llarg recorregut, que faran el traçat Vic - Olot - Figueres - Perpinyà, els quals també hauran de passar pel centre de la capital garrotxina. Des de CiU, es retreu al govern espanyol que fa cinc anys que haurien pogut programar el projecte de la variant i adverteixen que 'abans d'un any' en veuran les conseqüències d'aquesta 'mala planificació'.
També lamenten que només hagin assignat per aquest any 50.000 euros per la redacció del projecte, i per això demanen a l'Ajuntament d'Olot, governat per PSC, que 'es posin les piles' i 'apretin' els polítics de Madrid perquè destinin suficientment pressupost per poder tirar endavant aquesta obra i recuperar així 'el temps perdut'. Consideren que el 2009 ha de ser l'any de la redacció del projecte i la licitació de les obres.
El diputat ha alertat que, tant bon punt s'obri el túnel de Bracons, Olot es convertirà en un 'coll d'ampolla' per on passaran els vehicles, alguns de llarg recorregut, que faran el traçat Vic - Olot - Figueres - Perpinyà, els quals també hauran de passar pel centre de la capital garrotxina. Des de CiU, es retreu al govern espanyol que fa cinc anys que haurien pogut programar el projecte de la variant i adverteixen que 'abans d'un any' en veuran les conseqüències d'aquesta 'mala planificació'.
També lamenten que només hagin assignat per aquest any 50.000 euros per la redacció del projecte, i per això demanen a l'Ajuntament d'Olot, governat per PSC, que 'es posin les piles' i 'apretin' els polítics de Madrid perquè destinin suficientment pressupost per poder tirar endavant aquesta obra i recuperar així 'el temps perdut'. Consideren que el 2009 ha de ser l'any de la redacció del projecte i la licitació de les obres.