Acaben les proves de càrrega del TAV entre La Roca i Riudellots

S'han fet en horari nocturn. A partir d'ara, s'executarà el muntatge de vies, sistemes d'electrificació i instal·lacions de seguretat i comunicacions.

Publicat el 05 d’agost de 2010 a les 14:30

El Ministeri de Foment ha acabat les proves d'inspecció i control tècnic dels viaductes del Tren d'Alta Velocitat (TAV) al tram entre la Roca del Vallès (Vallès Oriental) i Riudellots de la Selva (la Selva). S'han posat a prova una pèrgola, 29 passos inferiors i 27 viaductes de 4,3 quilòmetres de longitud en total. Les proves estàtiques, dinàmiques i de frenat, s'han realitzat amb locomotores i vagons carregats de balast, per tal que es compleixin 'els requisits tècnics i de seguretat' per garantir el funcionament 'òptim' de les vies, segons Foment. L'última de les tasques d'inspecció s'ha fet a un viaducte metàl·lic sobre l'AP-7, entre La Roca i Llinars del Vallès (Vallès Oriental), de 307 metres.

Les tasques d'inspecció, que s'han fet en horari nocturn, s'han completat en tres fases: una anàlisi preliminar, l'execució de les proves i un informe final, per facilitar la feina de manteniment preventiu que s'aplicarà més endavant en aquestes infraestructures.

Al tram La Roca-Riudellots, de 48,9 quilòmetres, Adif ha finalitzat les obres de la plataforma en set subtrams i ara executa el muntatge de vies, sistemes d'electrificació i instal·lacions de seguretat i comunicacions. La Roca- Riudellots forma part del tram del TAV que enllaçarà Barcelona i Figueres.