El ministre de Foment, José Blanco, s'ha mostrat disposat aquest dijous a establir 'mecanismes de compensació' amb la Generalitat si l'aplicació del pla de retallades en les inversions en infraestructures, que implica la supressió de cinc contractes a Catalunya i la 'reprogramació' de 23 projectes més, vulnera el que estableix la disposició addicional Tercera de l'Estatut. Segons el ministre, un cop s'hagi fet aquesta reprogramació 'caldrà veure el resultat', però tan la seva voluntat com la del govern del què forma part és 'complir' amb el que marca l'Estatut.
Blanco ha fet aquestes manifestacions a la Comissió de Foment del Congrés dels Diputats en resposta a les preguntes del diputat de CiU Pere Macías, que ha expressat la seva preocupació perquè la supressió dels cinc contractes de carreteres prevista per Foment a Catalunya pot fer que les inversions a Catalunya siguin inferiors al que l'executiu està obligat a fer per llei.
Foment ha anunciat la rescissió dels contractes del tram Medinyà-Orriols de l'A-2; el tram Lleida-Rosselló de l'A-14; l'enllaç entre l'autovia del Baix Llobregat i l'autopista AP-7 a Castellbisbal; el tram Rosselló-Almenar de l'A-14; i el tram de la variant Valls-Montblanc de l'A-27. També s'hi afegirà la reprogramació d'altres 23 que s'endarreriran entre un i quatre anys.
El ministre ha assegurat que un cop s'hagi fet aquesta reprogramació de les inversions 'caldrà veure quin és el resultat', però ha afirmat que 'la determinació del govern i del seu ministeri és complir amb la disposició addicional Tercera de l'Estatut'. No obstant això, Blanco ha assegurat que 'si com a conseqüència d'aquest ajustament no es complís de la disposició addicional caldria establir mecanismes de compensació', perquè 'cal complir amb les lleis'