CiU parla de «falta de voluntat política» per les obres de la N-II

Els parlamentaris gironins de CiU a Madrid han qualificat de 'falta de voluntat política' per part del govern espanyol que el desdoblament de la N-II al seu pas per les comarques gironines estigui encallat.

  • El portaveu del grup municipal de CiU a l'Ajuntament de Girona, Carles Puigdemont; la diputada al Congrés, Montse Surroca; el diputat al Congrés, Jordi Xuclà; el president de la federació gironina de CDC, Eudald Casadesús i la diputada Rosa Núria. | -
Publicat el 26 de març de 2010 a les 17:14

Els parlamentaris gironins de CiU a Madrid han qualificat de 'falta de voluntat política' per part del govern espanyol que el desdoblament de la N-II al seu pas per les comarques gironines estigui encallat. En aquest sentit, el diputat de CiU al Congrés, Jordi Xuclà, ha recordat que els socialistes van afirmar que durant aquesta legislatura, que s'acaba l'any 2012, les obres de la N-II estarien acabades, però des de CiU remarquen que la 'trista realitat' és que els treballs estan aturats. D'altra banda, Xuclà també ha manifestat la preocupació pel termini de cinc anys de l'estació provisional del TAV a Girona, ja que segons diu el govern espanyol té una 'percepció singular' respecte els terminis.

Segons ha explicat el diputat de CiU al Congrés, Jordi Xuclà, els socialistes van afirmar que durant aquesta legislatura, que s'acaba l'any 2012, les obres a la N-II estarien acabades. Des de CiU remarquen que s'ha arribat a l'equador de la legislatura i la 'trista realitat' és que des de fa més d'un any el tram Sils-Maçanet i Sils-Caldes estan aturats, i que el compromís del govern era la licitació del tram entre Maçanet-Tordera durant l'any 2009 i encara ara no han començat les obres.

A més, Xuclà ha afegit que al cap de sis setmanes d'haver entrat en vigor els nous pressupostos generals de l'Estat es va anunciar una retallada de 5.000 MEUR i d'aquests, 1.700 MEUR feien referència al ministeri de Foment. El diputat de CiU al Congrés ha destacat que van demanar al govern espanyol que la retallada no afectés a la N-II, i així s'hi va comprometre el govern de l'Estat amb una votació al Congrés dels Diputats fa unes tres setmanes.

Tot i això, Xuclà s'ha mostrat preocupat per aquesta 'aturada absoluta' de les obres i ha anunciat que per aquesta segona meitat de la legislatura, no només faran present el tema de la N-II al Parlament de Catalunya, al Senat i al Congrés, sinó que 'no passarà setmana que el govern espanyol no es recordi de la N-II al seu pas per les comarques gironines' a través de diverses iniciatives com preguntes parlamentàries al ple o una interpel·lació amb el ministre de Foment, José Blanco, pel proper mes d'abril.

Cinc anys d'estació provisional del TGV

D'altra banda, els parlamentaris gironins de CiU a Madrid han parlat sobre l'estació provisional del Tren d'Alta Velocitat (TGV), durant un període de cinc anys, a la ciutat de Girona. Remarquen que el govern espanyol té una 'percepció singular' pel que fa respecte els terminis, i pot ser que aquests cinc anys es converteixin en més.

El diputat al Congrés, Jordi Xuclà, ha explicat que s'ha registrat una petició de compareixença del secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, perquè doni comptes al Congrés de la 'factura de la ineficàcia'. Segons ha explicat Xuclà, el TGV 'algun dia arribarà a les comarques gironines', però la seva arribada es produeix amb una 'factura d'ineficàcia i incompetència', i per això s'ha entrat una bateria de preguntes parlamentàries per saber quin és el cost de l'estació provisional de Girona i la de Figueres i quan començaran les obres de construcció de les estacions definitives.

El portaveu del grup municipal de CiU a l'Ajuntament de Girona, Carles Puigdemont, ha explicat que CiU havia demanat que, per menor impacte als veïns, les obres de la construcció provisional i l'estació definitiva haurien d'anar simultànies, així com ho havia recomanat la consultora que treballa per l'Ajuntament de la ciutat. Per això, Puigdemont ha destacat que 'ens haguéssim estalviat de molestar els veïns dues vegades'.

A més, afegeix que no entenen la comprensió del govern local davant els incompliments de la companyia Adif, i remarca que l'Ajuntament de Girona 'hauria de treballar per defensar els interessos dels gironins i no els d'Adif'.

Ajuts a l'àmbit forestal

D'altra banda, la diputada de CiU al Congrés, Montse Surroca, ha explicat que el Consell de Ministres va aprovar un reial decret per ampliar ajudes per les conseqüències del temporal de neu a les comarques de Girona. Segons ha explicat, el text recull mesures per pal·liar els danys ocasionats a l'agricultura i al litoral, però en canvi no fa cap mena d'esment als boscos que també han patit les conseqüències del temporal de fa tres setmanes. Per aquest motiu, presentaran una iniciativa al Congrés perquè el reial decret també inclogui els ajuts a l'àmbit forestal.