El Col·legi de Publicistes considera indefensable la campanya turística de la Costa Brava

Publicat el 12 de març de 2009 a les 10:54
 
El degà del Col·legi de Publicistes, Marc Puig, assegura que la campanya turística de la Costa Brava no respon a una feina 'ben feta' des del punt de vista professional. D'una banda ha fallat 'qui encarrega l'anunci', i de l'altra, el 'responsable de l'anunci'. Puig considera que aquesta campanya indueix 'clarament' a un error i per tant, 'no es pot defensar' des del punt de vista professional.
 
Tot i que 'tothom es pot equivocar', Puig s'ha mostrat estranyat pel fet que s'hagi produït un error d'aquestes característiques. Ha explicat que en publicitat, sovint es recorre a imatges que no es corresponen 'del tot' amb la realitat, com per exemple, la imatge d'un 'model' per un anunci. Tot i així, ha explicat que aquesta campanya no es pot excusar al·legant la 'publicitat conceptual'.
 
A més, Puig ha explicat que quan es recorre a aquesta pràctica 'normalment' és 'per estalviar temps o diners', una situació difícil d'encaixar en aquest cas, ja que 'de ben segur' el patronat de turisme disposa d'un arxiu amb imatges de la Costa Brava, de les quals en té els drets.
 
Davant d'aquesta situació, Puig ha recomanat als futurs anunciants que, per evitar 'problemes d'ineptitud', treballin amb 'agències agremiades', ja que pertànyer a un col·lectiu garanteix el treball amb professionals 'qualificats' i amb la 'preparació suficient'.