Aquest parc d'activitats s'ha concebut de manera similar a altres aeroports europeus que han desenvolupat les anomenades 'ciutats aeroportuà ries' en el seu entorn immediat per donar cabuda a un ampli nombre d'activitats econòmiques i serveis generats per l'activitat dels aeroports. En aquest sentit és una iniciativa pionera en el context dels aeroports secundaris de l'estat espanyol.
El Parc Aeroportuari i LogÃstic estarà situat en una parcel·la de 33.992 m² davant la carretera N-156 d'accés a l'Aeroport de Girona-Costa Brava i tindrà com a mÃnim un hotel amb espais per a convencions, 4000 m² d'oficines, aixà com un aparcament per cobrir les necessitats del recinte.
Aquest oferta d'espais d'oficines oferirà possibilitats de creixement a les empreses instal·lades dins del recinte aeroportuari, aixà com a empreses logÃstiques instal·lades al CIM. Tots els serveis del Parc Aeroportuari i LogÃstic (gasolinera, restauració, entre d'altres) hauran d'estar oberts durant tots els dies de l'any.
S'estima que el Parc Aeroportuari i LogÃstic del CIM la Selva pot generar més de 400 llocs de treball.
En el procés d'adjudicació de les ofertes presentades es tindrà especialment en compte la qualitat arquitectònica, la integració paisatgÃstica i la imatge el més unità ria possible del complex. En aquest sentit es demanarà la col·laboració del Col·legi Oficial d'Arquitectes de Girona en el procés de selecció de les propostes.
Es preveu que el concurs s'adjudiqui abans de final d'any i que les primeres edificacions del Parc Aeroportuari i LogÃstic s'iniciïn en el transcurs del 2009. Una iniciativa público-privada
El Parc Aeroportuari i LogÃstic es desenvoluparà mitjançant un dret de superfÃcie, mecanisme de cooperació público-privat ja utilitzat per CIMALSA en altres ocasions. En aquest cas CIMALSA aporta els terrenys del Parc que romandran sota titularitat pública i una o diverses empreses privades construiran les edificacions i gestionaran el recinte sota els criteris establerts per CIMALSA.
Actualment CIMALSA està executant obres per completar la urbanització interna de la parcel·la i per construir una rotonda d'accés situada a la cruïlla de la carretera N-156 amb la carretera GIV-5343 a Vilobà d'Onyar. Pròximament s'iniciarà la construcció d'una nova depuradora que donarà servei al recinte aixà com al CIM.
En total, la inversió pública prevista per urbanitzar i dotar dels serveis adequats al Parc Aeroportuari i LogÃstic és de 9,8 MEUR. D'aquesta inversió, 1,3 MEUR han estat aportats pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). Per la seva banda, la inversió privada que es preveu per al desenvolupament complet del Parc Aeroportuari i LogÃstic s'estima en 30 MEUR.
Mitjançant el concurs públic que s'ha publicat se seleccionaran les ofertes de grups hotelers i promotors que optin per a l'edificació i la gestió d'aquest recinte. De cara al concurs, aquesta parcel·la es desglossa en tres lots: dos lots on es poden ubicar oficies, comerços, hotels, serveis de restauració i aparcaments i un lot destinat a estació de serveis als vehicles. S'acceptaran ofertes per separat per als tres lots si bé es bonificaran projectes unitaris que optin per al conjunt del recinte.
El CIM la Selva, amb 22,5 hectà rees és una plataforma per a activitats logÃstiques de mitjana i alta rotació com transport, paqueteria, distribució i emmagatzematge. Està situada als municipis de Vilobà d'Onyar i Riudellots de la Selva, al costat de l'aeroport de Girona. La inversió de CIMALSA per al desenvolupament del CIM la Selva s'estima en 25,8 MEUR. El projecte compta amb el co-finançament europeu, a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).
Actualment, un total de quinze empreses ja s'han instal·lat o són a punt de fer-ho al CIM la Selva. Entre aquestes, es troben companyies com ara DHL, Shencker Logistics, Grup LogÃstic Villarroya, TDN, Transports Blanch, Transports Tresserras, Translink, entre altres.