El Govern construirà 83 noves biblioteques arreu de Catalunya

Publicat el 08 d’agost de 2008 a les 19:34
 
De les 83 biblioteques noves, 39 corresponen a municipis que ara han superat els 3.000 habitants (o els 2.700 en procés de creixement). Son els municipis de La Bisbal del Penedès, Cadaqués, Camarles, Canyelles, Castellbell i el Vilar, el Catllar, Celrà, Collbató, Creixell, la Jonquera, les Masies de Voltregà, Monistrol de Montserrat, Móra la Nova, el Morell, Òdena, Olèrdola, Olivella, els Pallaresos, la Palma de Cervelló, el Perelló, el Pont de Vilomara i Rocafort, Prats de Lluçanès, Riells i Viabrea, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Gregori, Sant Julià de Ramis, Sant Julià de Vilatorta, Sant Martí Sarroca, Sant Pere de Vilamajor, Sant Salvador de Guardiola, Santa Coloma de Queralt, Santa Oliva, Santa Susanna, Seva, Subirats, la Torre de Claramunt, Torrefarrera, Vilanova del Vallès i Vilobí d’Onyar.
 
41 es situaran a 26 municipis de més 30.000 habitants. Són Badalona, Barcelona, Blanes, Castelldefels, Cerdanyola del Vallès, Girona, Granollers, Lleida, Manresa, Mataró, Mollet del Vallès, Olot, el Prat de Llobregat, Reus, Ripollet, Rubí, Sabadell, Sant Cugat del Vallès, Santa Coloma de Gramenet, Tarragona, Terrassa, Tortosa, el Vendrell, Viladecans, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú. Les 3 biblioteques restants es faran en municipis que ara han superat els 30.000 habitants, que són Montcada i Reixac, Lloret de Mar i Sant Joan Despí.
 
Entre les 111 actuacions, també s'inclouen nous edificis per a biblioteques que han quedat petites, 3 nous bibliobusos, 16 redaccions de projectes i 7 intervencions de millora. Aquests equipaments permetran passar de 234.990 metres quadrats de biblioteca pública construïts a Catalunya a 306.523, fet que representa un augment del 30%. Aquestes 111 intervencions donaran servei a més d'1,5 milions de persones.