
El cap de llista del PSC per Girona, Àlex Sáez, ha proposat aquest matí a la Cambra de Comerç l'elaboració d'un pla estratègic amb la mirada fixada en el 2020. El pla comptaria amb participació pública i privada i tindria per objectiu canviar el model productiu de l'economia gironina. Segons Sáez, el nou model s'ha de basar en l'exportació i les noves economies i en la millora de les infraestructures bàsiques pel desenvolupament econòmic del territori. El candidat socialista creu que en el pròxim mandat es pot acabar el desdoblament de l'N-II en el tram sud i avançar en els trams fins a la Jonquera. Sáez ha apostat perquè Girona sigui "el gran nucli logístic" de l'euroregió Pirineus-Mediterrània.
El candidat ha fet la proposta en el marc d'una trobada amb empresaris a la Cambra de Comerç, a la qual també hi ha assistit el primer secretari dels socialistes gironins i portaveu del PSC al Parlament, Joaquim Nadal. El pla estratègic, anomenat Pla GI2.020, concep les comarques gironines com un gran nucli logístic de magnitud internacional, a l'estil dels anomenats 'hub', per tal de convertir Girona en el "centre neuràlgic" de l'euroregió Pirineus-Mediterrània. "Es tracta de guanyar en qualitat de vida, més activitat econòmica i més perspectives de futur", ha definit Sáez.
"El Pla GI2020 aposta fermament per l'economia real enfront de l'economia especulativa", ha manifestat el candidat que ha reivindicat que els potencials econòmics de les comarques gironines són el sector serveis, el sector turístic i les exportacions.
Sáez ha posat èmfasi en facilitar els tràmits als emprenedors que volen obrir noves empreses. "Hem de simplificar els tràmits administratius a l'hora de crear empreses i, en aquest punt, hi estem tots els partits d'acord, tots", ha indicat el candidat que ha reivindicat que "calen més empreses però també que tinguin major capacitat, més eficiència, més capacitat exportadora i innovadora", ha valorat Sáez.
L'estratègia que proposa el PSC gira al voltant de quatre grans objectius lligats entre ells: la creació de més empreses, amb més capacitat, més innovadores i més competitives per a l'exportació. Al mateix temps, el pla situa el ferrocarril com alternativa al transport de mercaderies per carretera, posiciona l'aeroport com una "peça central" de l'entramat econòmic gironí i entén les infraestructures com a "part indivisible de l'economia real".
En aquest punt, Sáez ha explicat que "no només és clau desdoblar l'N-II" i ha recordat també l'aposta pel ferrocarril per al transport de mercaderies. En referència a l'N-II, ha afirmat que durant els pròxims quatre anys s'ha de poder acabar el desdoblament en el tram sud de Girona. "Els dos trams, tant el de Caldes- Sils com Sils-Maçanet, estan amb els projectes molt avançats i s'han de poder fer i avançar també en els trams fins a la Jonquera", ha manifestat el candidat.
La importància del turisme
Sáez també ha indicat que el turisme amb la Costa Brava, els Pirineus i la ciutat de Girona com a àrees geogràfiques amb major projecció nacional i internacional té al davant un "gran repte". Pel candidat, aquest repte implica a parts iguals el sector públic i el sector privat. "És el repte d'apostar per la qualitat a tots els nivells, l'obertura de nous mercats i un creixement sostenible amb el medi ambient", ha proposat Sáez.
La proposta del PSC, ha explicat Sáez, descriu com a elements primordials per al desenvolupament de les comarques gironines l'existència d'un "aeroport de primera" connectat amb les principals regions d'Europa i l'Estat; el desenvolupament del corredor del mediterrani i l'alta velocitat ferroviària; la connexió de la Garrotxa amb França; el posicionament del port de Palamós i la visualització dels "valors afegits" que pel PSC representen el Museu Thyssen, el Museu Dalí i la BulliFoundation.