Els passatgers no podran anar amb alta velocitat a França fins el 2012

Els trens de passatgers no podran circular en alta velocitat a França fins el 2012. El director d'infraestructures d'Adif, Rafael Rodríguez, ha explicat que a finals del 2010 ja podran circular combois pel tercer rail però només seran els trens de mercaderies els que podran utilitzar la via.

  • Un dels comptes exposats per Wismichu, sobre twitter futbol -
Publicat el 23 de juliol de 2009 a les 17:55

Rodríguez ha assegurat que el tercer rail només s'utilitzarà per passatgers quan la línia d'alta velocitat estigui enllestida. 'Fins a dia d'avui, el que sabem és que només passaran mercaderies', ha sentenciat el director d'infraestructures.

El tercer rail adapta l'ample de via ibèric a l'internacional i és una solució per unir el port de Barcelona amb la frontera francesa 'un any i mig abans del que es podria fer'. Aquesta via serà exclusiva per a mercaderies i permetrà que els trens puguin circular a finals del 2010.

Pel que fa als trens de passatgers, Rodríguez ha apuntat que en 'cap moment' s'ha plantejat que els combois utilitzin el tercer rail. Per tant, assegura que fins el 2012 els trens de passatgers no podran utilitzar l'alta velocitat. En una visita al túnel d'El Pertús a finals del 2007, la llavors ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va explicar que hi havia l'opció de fer servir combois que permetin desplaçar-se tant per l'ample de via europeu –el del TGV- com pel convencional. Això permetria que els trens arribessin a Girona i, allà, entronquessin amb les del tren convencional.

Segon termini

Rafael Rodríguez ha assegurat que les obres segueixen els terminis previstos i avancen 'a bon ritme'. En el tram entre La Roca del Vallès i Riudellots de la Selva ja han instal·lat la meitat de la cinquantena de quilòmetres del tram. Rodríguez ha explicat que les obres entre Riudellots de la Selva i Girona també avancen segons el previst i que el tercer rail entre Girona i Figueres està executat en més d'un 35%.

Viaducte de Riudellots

Aquest dijous Adif ha acabat la instal·lació del taulell del viaducte de Riudellots sobre l'autopista AP-7. El viaducte té una longitud de 106 metres i un pes de 1.500 tones d'acer. Per instal·lar-lo, han hagut d'utilitzar gats hidràulics per evitar tallar el trànsit a l'autopista en ple estiu. Aquest sistema permet avançar vuit metres cada hora i la previsió és que aquesta mateixa tarda estigui enllestit.

Un quilòmetre al dia

La base de muntatge de Sant Feliu de Buixalleu fa un quilòmetre de via al dia que després es porta als llocs on cal muntar-les. Tot i que a priori sembli poc, Adif assegura que construir la via no és el més complicat, sinó que les tasques difícils vénen després amb la maquinària de precisió que han d'anivellar les vies.