Innovative Pyrotechnik tanca la 38a edició del Concurs Internacional de Focs d'Artifici de Blanes

Publicat el 28 de juliol de 2008 a les 19:33
 
Segons Joan Garcia, cap de la Policia Local, el dia de més afluència de públic va ser aquest dissabte en què varen calcular que més de 200.000 persones es trobaven repartides entre les platges de s'Abanell i de Blanes.
 
'L'afluència que hem tingut ha variat depenent del dia de la setmana', ha continuat Garcia. 'Els tres primers dies, del dimarts 22 al dijous 24, varem fer una estimació que hi havia entre 125.000 i 140.000 persones', ha comentat el cap de la Policia Local. 'Divendres 25 ja es va notar força més afluència de públic i el dissabte varem calcular més de 200.000 persones, cosa que dificultava fins i tot la regulació del trànsit', ha insistit Garcia, que creu que aquest diumenge la presència de gent ha estat molt més moderada considerant que l'endemà és un dia feiner.
 
Pel que fa a les incidències, es pot dir que al llarg d'aquests sis dies han estat d'allò més mínimes i que el mig centenar d'efectius sanitaris que s'han repartit per tota la façana marítima de Blanes no han hagut de solucionar cap problema greu. 'Hem donat més assistències per la gran afluència de públic que pel que pugui haver passat amb els focs', ha reconegut Josep Lluís Pouy, cap de Protecció Civil. 'Hem atès des de caigudes fins a agressions passant per una persona que s'havia punxat amb un eriço de mar o una altra que l'havia picat un mosquit tigre', ha enumerat Pouy.
 
'De fet, hem tingut un ventall d'intervencions de tots colors. Sense cap tipus de cremada a causa dels focs d'artifici, només un dia varem tenir casos de petites guspires que varen caure als ulls de la gent després que el vent els hi hagués portat', ha explicat el cap de Protecció Civil. 'Però va ser una cosa molt puntual, que es va solucionar amb una mica de col·liri i les poques persones afectades varen ser enviades cap a casa amb tota normalitat', ha finalitzat Pouy.