Ja es pot circular a 100km/h en dos trams de la C-31

Publicat el 05 d’abril de 2009 a les 15:54
 
El DPTOP ha començat també els primers treballs de millora i reforçament de la senyalització de la C-31, al tram desdoblat entre Palamós i Palafrugell. Aquestes millores, que han sorgit d'un seguit de propostes consensuades amb els ajuntaments de la zona, pretenen millorar la seguretat en aquesta via i fer la conducció més còmoda i àgil.
 
Aquestes millores consisteixen principalment en l'augment del límit de velocitat en aquells trams de via on sigui compatible amb la seguretat viària i en la instal·lació de noves senyals d'orientació. Aquests treballs tenen un termini d'execució de dos mesos i un pressupost de 486.000 euros.
 
De 80 a 100 km/h
 
Aquest dimecres van finalitzar els treballs de col·locació dels nous senyals que permeten l'augment de velocitat en aquells trams de la via entre Palamós i Mont-Ras on és compatible amb la seguretat viària. Així, el límit de velocitat en aquest tram es regularà de la següent forma.
 
En direcció Palamós-Mont-Ras, es pot circular a 100 quilòmetres hora, al llarg de 4,2 quilòmetres, des de la sortida del municipi de Palamós fins a l'inici del tram soterrat de la via al municipi de Mont-Ras. En el tram soterrat de Mont-ras, però, el límit es manté a 80 km/h, per motius de seguretat viària.
 
Pel que fa a la direcció Mont-Ras-Palamós, a partir d'aquest dimecres ja es pot circular a 100 km/h, en un tram intermig d'1,7 quilòmetres abans de l'entrada a Palamós. Es manté la limitació de 80 km/h a la resta del tram fins passat Mont-ras per motius de seguretat viària. La concentració, d'una banda, d'accessos a comerços, indústries i locals de restauració –que es van mantenir a petició del territori i ara canalitzats mitjançant un carril addicional– i el soterrament de Mont-ras, de l'altra, impedeixen augmentar el límit de velocitat.
 
Noves senyals d'orientació
 
Aquests treballs de millora també inclouen el reforç de la senyalització actual de la C-31 que permetran, per una banda, millorar l'orientació en aquesta via i alhora augmentar-ne la seguretat. En aquest sentit, s'instal·laran senyals específiques a les vies de servei que no en tenien, per tal d'indicar els serveis que s'ofereixen en cada punt; senyals de direcció i accés a poblacions d'interès i punts estratègics; noves plaques quilomètriques informatives i de pas de vianants, i noves banderoles i pòrtics informatius.
 
El desdoblament de la C-31 entre Palamós i Palafrugell es va completar fa un any amb una inversió de 53,8 MEUR. El tram té una longitud de set quilòmetres i consta d'un tronc central de quatre carrils de circulació –dos per sentit– de 3,5 metres d'amplada, una mitjana de separació d'un metre, vorals interiors d'un metre i vorals exteriors d'1,5 metres.
 
Per tal de facilitar la mobilitat i les comunicacions al territori, es van construir cinc enllaços i es va semisoterrar el tram de la via que discorre pel nucli urbà de Mont-ras amb l'objectiu de vehicular el trànsit de pas i evitar, al mateix temps, que la via representés un element divisor. Així mateix, al nucli de Mont-ras, es van construir unes calçades laterals i tres rotondes aixecades respecte del tronc central de la C-31.