La Gerunda torna a foradar després d'una aturada tècnica

En els propers mesos la tuneladora haurà de construir els 800 metres de túnels fins a l'estructura de la futura estació intermodal.

Publicat el 28 de juliol de 2010 a les 16:27

La tuneladora Gerunda que està foradant el subsòl de Girona ha tornat a arrencar després d'una aturada tècnica de més d'un mes que ha servit per revisar els mecanismes. En els propers mesos la tuneladora haurà de construir els 800 metres de túnels fins a l'estructura de la futura estació intermodal. La previsió és que hi arribi la segona o la tercera setmana de setembre. Fins ara, aquesta gran màquina ha fet els túnels des del sector de Mas Xirgu -on el TGV es soterrarà- fins al carrer Alacant, on els tècnics han estat revistant totes les instal·lacions. En total, la Gerunda haurà de recórrer 3,6 km des del pou d'atac fins al punt d'extracció, a Fontajau.

Fins a la seva aturada al primer pou de manteniment, la tuneladora havia perforat els primers 480 primers metres de sòl urbà de Girona. La Gerunda va iniciar els treballs des del pou d'atac situat al sector de Mas Xirgu des d'on un cop acabades les obres haurà recorregut 3,6 quilòmetres fins al pou d'extracció situat al barri de Fontajau.

El pou de manteniment es destinarà a la ventilació i sortida d'emergència en fase d'explotació de la línia. En aquesta ocasió, s'ha sotmès a una primera revisió completa per al manteniment dels equips i les instal·lacions. Des d'aquí, començarà la segona fase de perforació, en què la tuneladora perforarà 800 metres fins a la futura estació intermodal de Girona, completant així els 1,3 quilòmetres de longitud del túnel Girona I.

Una vegada a l'estació, es tornarà a fer una revisió de la màquina per iniciar els treballs de perforació del túnel Girona II, de 1,6 quilòmetres, fins al barri de Fontajau.

Adif assegura que els resultats dels controls per garantir la seguretat de les obres, els terrenys i dels edificis pròxims al traçat són els previstos en les fases de càlcul del projecte.

El túnel urbà de Girona té una secció interior de 94 metres quadrats i una longitud total de 3,6 quilòmetres que discorren des del sector de Mas Xirgu fins al barri de Fontajau. D'aquests, 2,8 quilòmetres s'excaven amb la tuneladora, mentre que en els trams restants, que corresponen als pous d'atac i extracció i a l'estructura de l'estació, s'executen mitjançant un túnel entre pantalles.