L'edifici de serveis on es vendran els tiquets- serà d'obra nova i es situarà en un espai sota vies enganxat a l'estació de tren que està lliure, just davant del carrer Ferran Soldevila. El projecte obliga a eliminar les 90 places d'aparcament que hi ha davant l'estació i fer una remodelació completa de l'espai.
L'Ajuntament de Girona ha optat per aquesta opció després d'estudiar-ne vàries perquè, segons l'alcaldessa, Anna Pagans, el lloc 'és bo', està a prop de l'actual estació, dóna molt bon servei i donarà lloc a una plaça molt àmplia. Tot i que el projecte encara s'ha de redactar, l'ajuntament ja ha traslladat la proposta a l'Adif, que s'encarrega de pagar les obres.
La nova estació tindrà capacitat per entre 20 i 24 andanes i obliga a fer alguns canvis de circulació. Per una banda, s'elimina el gir a l'esquerra que hi ha a la carretera Barcelona, a l'atura del carrer Bisbe Lorenzana, i s'obre un altra entrada al recinte per la part final de la plaça. Aquesta entrada serà per tot tipus de vehicles però només els autobusos podran accedir dins l'estació, que estarà barrat.
Tot l'espai de la plaça també es condicionarà, s'eliminaran els desnivells i es construirà una gran vorera a la banda dreta de la plaça, a tocar del carrer Ferran Soldevila. La vorera tindrà arbrat i es fa per evitar que els autobusos aparquin just a sota dels edificis, ja que es deixaran uns 45 metres entre l'estació i les façanes. Pagans ha explicat que també hi haurà un espai de parc urbà com també n'hi ha ara- però que serà 'molt més transparent i segur' ja que l'actual té una vegetació molt densa que fa que la gent no el vegi com un 'espai amable' i no s'usi pràcticament.
Davant l'estació de Renfe hi continuarà havent la renglera reservada per als taxis i també per aquells vehicles que només estacionen uns minuts per deixar o esperar algú a l'estació. Per la part del darrera de l'estació de Renfe es deixarà un vial de servei per motius de seguretat i per fer la càrrega i descàrrega però aquesta zona posterior ja quedarà totalment ocupada per les obres del TGV.
L'alcaldessa ha remarcat que, un cop acabin les obres del TGV, aquesta plaça tornarà a recuperar-se com espai lliure per la ciutat però que tot haurà de ser reurbanitzat.
Pèrdua d'aparcament
Pel que fa a l'aparcament, la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, ha explicat que han fet un estudi per conèixer el comportament dels vehicles que estaven estacionats a la plaça. De les 90 places, l'estudi detalla que més de la meitat són cotxes que s'estan aparcats tota la setmana i que, per tant, la rotació en aquest aparcament és 'baixa'.
Salamaña ha insistit que quan es posi en funcionament la nova estació només es podrà anar en cotxe per acompanyar algú a agafar el tren o per esperar algun passatger. Ara bé, l'ajuntament ha negociat amb l'empresa Mifas, que gestiona l'aparcament situat al costat de l'Escola Municipal de Música, perquè faci un 'preu especial' a aquells passatgers que cada dia han d'agafar el tren a unes hores al matí que els és impossible tenir combinació de bus urbà per acostar-se a l'estació.
Salamaña també ha dit que es tracta d'un projecte complex i que mentre durin les obres de l'estació provisional i pot haver problemes de trànsit.
Finestreta única
Segons dades de l'ajuntament, cada any passen per l'estació d'autobusos 3.000.000 de passatgers. Davant de la gran activitat, el consistori està treballant amb les empreses de transport per implantar la finestreta única a la nova estació. D'aquesta manera, els usuaris podran anar indistintament a qualsevol finestreta a treure el bitllet per viatjar amb la companyia que sigui.
Segons ha explicat Salamaña, això és possible gràcies a un sistema informàtic i garantiria també un estalvi d'espai a l'edifici de servies. Per contra, les empreses guanyen despatxos i vestidors per millorar les condicions de treballs dels empleats.