Alessia Viviani (Ryanair) ha assegurat que Ryanair 'mai repercutirà' l'increment de preu del combustible al preu que paguen els passatgers. És més, des d'aquest matí ha tornat a posar a disposició dels clients vols a 10 euros amb taxes incloses.
Viviani ha aprofitat també per explicar que aquest dijous l'aerolínia celebra els 16 milions de passatgers a Girona i ha qualificat aquest aeroport com una de les tres bases més importants de la companyia i que està tenint creixements 'rècord'. L'aeroport de Vilobí és 'el més rendible' per a la companyia i per això, 'continuarem' apostant per ell. Amb l'aeroport de Reus, que serà a partir d'octubre nova base de Ryanair a Catalunya, 'també estem satisfets'. L'estat espanyol en general, ha dit Viviani, 'és un mercat molt important' per a la companyia.
Ryanair està incrementant freqüències en rutes que altres tanquen, com ara la ruta de Girona-Madrid que ha suspès Spanair, i manté ofertes de tarifes i preus baixos la mitjana és de 44 euros- malgrat l'increment del preu del petroli. Això és així, ha afirmat Viviani, per l'estratègia que segueix l'empresa, que els permet 'oferir encara les tarifes més baixes'. La companyia 'controla i limita' la despesa per poder competir.
A més, la flota d'avions és molt jove i 'permet estalviar molts diners'. Tots els avions són del mateix model, Boeing 737-800, de manera que el cost de manteniment és més baix i els cursos de formació són els mateixos per a tots els tripulants. A més, la fabricant d'avions nordamericana 'ens fa descompte' per comprar tants avions del mateix model. A tot això cal afegir que Ryanair té 28 bases, fet que permet que la tripulació pugui tornar a casa seva a dormir i estalviar així despeses en hotels. Les bases estan en aeroports secundaris, que 'és molt més barat', alhora que 'estan menys congestionats' i així es dóna 'millor servei' al passatger
El vol de Girona a Leeds Bradford té quatre sortides setmanals; el de Torí en té tres i començarà el 28 d'octubre; el d'Eivissa en té tres i començarà també el 28; i el de Palma de Mallorca en té quatre i començarà el 19 de desembre. S'esperen en el primer any 60.000 passatgers en el de Leeds; 40.000 en el de Torí; 40.000 en el d'Eivissa; 60.000 en el de Palma; i 300.000 passatgers amb l'augment de freqüències a Madrid.
La Diputació afirma que treballarà perquè la marxa d'Spanair no suposi perdre freqüències de vol entre Girona i Madrid
El diputat de Promoció Econòmica i Noves Tecnologies de la Diputació, Joan Pluma, ha afirmat que treballaran per mantenir el nombre de freqüències diàries que uneixen Girona i Madrid, que actualment són sis, després que Spanair hagi anunciat que deixa de fer aquesta ruta. Pluma ha afirmat que estan pendents de reunir-se amb la companyia la setmana vinent perquè els expliqui perquè deixa de fer aquesta connexió i per intentar buscar una solució perquè Spanair mantingui el vol a Madrid. Aquestes declaracions han coincidit amb l'anunci, per part de Ryanair, de l'augment de freqüències diàries del vol Girona-Madrid.
El diputat ha afirmat que abans que buscar altres companyies que substitueixin Spanair cal asseure's amb els responsables de l'empresa per 'estudiar les especificitats' d'aquesta ruta i buscar alguna sortida. Pluma ha recordat que la retallada d'aquesta ruta s'emmarca en un pla global on Spanair vol eliminar 900 llocs de treball i nou rutes, entre elles la de Girona a Madrid.
Tot i que des de la Generalitat aquest passat dimecres, quan es va conèixer la notícia, s'assegurava que ja hi havia negociacions amb altres companyies per agafar el relleu a Spanair, Pluma ha dit que no hi ha cap moviment en aquest sentit. 'Volem esperar primer a parlar amb Spanair', ha declarat el diputat que ha afegit que la companyia no ha comunicat encara formalment a l'associació per a la promoció i el desenvolupament de les comarques gironines (AGi) integrada per Cambra de Comerç, Diputació i Generalitat- que deixa de fer aquesta connexió.
D'altra banda, l'altra companyia que uneix l'aeroport de Girona amb Madrid, Ryanair, ha anunciat que augmenta el nombre de freqüències diàries entre ambdues ciutats. Ryanair passarà d'una a tres freqüències diàries a partir del 26 d'octubre, just quan Spanair ha anunciat que deixarà de fer aquest vol.