Un acusat ha acceptat 4 anys de presó per violar una dona en una zona boscosa prop de l'Escala (Alt Empordà) el 2021. Al judici, a l'Audiència de Girona, el processat ha reconegut els fets, pels quals la fiscalia i l'acusació particular sol·licitaven inicialment 10 anys de presó per un delicte de violació. Com que el processat ha confessat, han modificat l'escrit d'acusació i han rebaixat la petició a 4 anys de presó. La defensa s'hi ha adherit.
Els fets van passar la matinada del 23 de maig del 2021. A la mitjanit, l'acusat va recollir la víctima amb cotxe prop d'un bar de l'Escala. Ella va accedir voluntàriament a anar amb ell perquè, segons recollia l'acusació particular, es coneixien. Quan anaven a bord del vehicle, però, l'acusat es va desviar i va conduir fins a un paratge apartat, on va aturar el cotxe i li va dir a la víctima que anés al seient de darrere. "HI va accedir a conseqüència de l'estat de terror que tenia perquè estaven en una zona boscosa recòndita, que no coneixia i on ningú la podia socórrer si demanava ajuda", exposa l'escrit d'acusació de la fiscalia que el processat ha subscrit.
Aleshores, l'acusat va obligar la víctima a fer-li una fel·lació, tot i que ella li va dir que no volia, i la va violar. La víctima el va intentar convèncer per anar a un hotel, com a "excusa per poder fugir". D'entrada, l'acusat s'hi va oposar i la va tornar a agredir sexualment. Finalment, va accedir a anar fins a un establiment hoteler de Figueres, "on finalment la víctima va aconseguir escapar-se i alertar els Mossos d'Esquadra".
Segons exposa la fiscalia, l'agressió sexual ha deixat seqüeles psicològiques en la víctima, que pateix ansietat, por i temor "a què li pugui tornar a passar". La dona, visiblement afectada, ha ratificat la denúncia davant del tribunal. L'acusat, que segons els escrits va estar-se dos dies privat de llibertat per aquests fets, està actualment en llibertat.
El judici ha quedat vist per a sentència, però el tribunal ha anticipat que el condemnarà a 4 anys de presó. Partint de l'acord entre les acusacions i la defensa, també li imposarà 5 anys de llibertat vigilada i li prohibirà acostar-se a menys de 500 metres o comunicar-se amb la víctima durant un període de 5 anys. En concepte de responsabilitat civil, haurà d'indemnitzar la dona amb 20.000 euros pel dany moral causat.