Per fer la presentació, el grup de Granollers va comptar amb la participació de dos membres de la
CUP d'altres municipis: Jaume Ramon (Vilafranca del Penedès) i Quim Soler (Vic). D'aquesta manera els convidats van poder exposar les experiències d'un grup com aquest a altres ciutats mitjanes i capitals de comarca. La representació de Granollers a la taula va anar a càrrec de Dani Mayals, que va moderar l'acte, i Josep Maria Gontan, que va explicar els eixos principals que dirigiran la política de la CUP.
L'encarregat de començar l'acte va ser el representant de Vilafranca del Penedès Jaume Ramon. Aquest municipi té una llarga trajectòria en el món de l'independentisme i en les eleccions anteriors va aconseguir un regidor a l'Ajuntament. Jaume Ramon va insistir que un dels trets que diferencia la CUP de qualsevol partit tradicional és la proximitat a la ciutadania per conèixer de primera mà les necessitats de les persones que formen el municipi. Jaume Ramon també va explicar com s'organitza la CUP de Vilafranca, des del procés de formació fins a la política que porten a terme ara des del consistori.
Després va ser el torn del convidat de Vic, Quim Soler, que va explicar el cas de la capital d'Osona. Una candidatura que es va presentar a les eleccions anteriors, però que per imprevistos d'última hora no van poder entrar a l'Ajuntament. El cas és que van decidir presentar-se als comicis només tres mesos abans de les municipals. A més, van decidir fer-ho amb un altre partit, que poc abans es va fer enrere. Això va provocar que la CUP no pogués fer una gran campanya per donar-se a conèixer. Ara, però, la candidatura de Vic ja s'ha format i ha començat a treballar. A banda d'explicar tots els detalls de les passes que han fet fins ara a la capital d'Osona, Soler va parlar sobre altres temes com ara què és una CUP, els seus orígens i com s'organitza.
Un dels moments més esperats va ser la intervenció del ponent de Granollers, Josep Maria
Gontan. Després d'anys sense una alternativa real, Granollers podrà escollir una candidatura
que té els ciutadans com a màxima prioritat. Gontan va voler deixar molt clar que "els ciutadans
són el veritable motor del municipi". Fins ara, s'ha parlat de democràcia participativa o
participació ciutadana, però la veritat és que mai s'ha tingut en compte l'opinió de les persones
que formen la ciutat. Segons Gontan, una manera de copsar el model de ciutat que volen els
veïns de Granollers és escoltar les associacions de veïns i les entitats. Per això, la CUP posarà
en marxa mecanismes reals per aconseguir que Granollers sigui un municipi creat pels seus
ciutadans.
Un altre dels aspectes que va destacar Josep Maria Gontan va ser l'urbanisme. "L'urbanisme
ha de deixar de ser una eina per potenciar l'especulació i ha de servir per millorar la qualitat de
vida dels ciutadans", va dir Gontan. La CUP de Granollers es va comprometre a treballar per
l'accés a l'habitatge digne i garantir un creixement urbanístic sostenible i curós amb el medi
ambient.
Després de les intervencions es va fer una ronda de preguntes en què el públic es va interessar
en aspectes com el funcionament intern de la CUP o l'organització a nivell nacional. L'acte va
acabar amb un pica-pica a la mateixa sala, en què van assistir persones relacionades amb la
CUP d'altres municipis i comarques.