Almenys tres nens i un professor morts en un tiroteig en una escola d'Oregon

Internacional

L'assaltant és un jove de setze anys resident de la localitat, que també va morir durant l'atac

Publicat el 16 d’octubre de 2026 a les 09:40

Un tiroteig aquest dijous en una escola primària d'Oregon, als Estats Units, s'ha saldat amb almenys cinc morts, entre els quals hi ha tres nens, una professora i el mateix assaltant, un jove de 16 anys resident en la localitat. A més, per l'incident que ha tingut lloc a l'escola Silver Rail, un menor i un altre docent han hagut de ser traslladats a l'hospital St. Charles Bend en estat crític.

El cap de Policia de la ciutat, Mike Krantz, ha detallat en una roda de premsa que el tirador va forçar la seva entrada al centre educatiu disparant contra les portes, que es trobaven bloquejades. L'assaltant va ser detingut per un membre de la comunitat que va presenciar com el sospitós irrompia a les instal·lacions, el va perseguir cap a l'interior i es va enfrontar a ell, abatent-lo a trets.

La seqüència dels fets va començar a les 12.59 hores (hora local, és a dir, les 21.59 hores a Espanya peninsular i Balears), quan el centre d'emergències va rebre la trucada d'una persona que denunciava haver rebut múltiples trets en el seu vehicle efectuats amb un arma llarga. En els minuts següents, desenes de trucades van alertar de la presència del tirador a l'interior del col·legi.

Les víctimes, que de moment són cinc, són tres nens de cinc, vuit i onze anys, una professora i l'assaltant. D'altra banda, un altre menor de set anys i un altre docent de 54 van rebre ferides de bala i estan hospitalitzats en estat crític.

Escull Nació com la teva font preferida de Google