El parlament britànic ha aprovat aquest dijous, per 412 vots a favor i 202 en contra, encarregar a la primera ministra, Theresa May, que demani a la UE un ajornament de la data límit prevista per a la sortida del Regne Unit del club europeu, que està fixada per al proper dia 29.
La votació ha arribat com a conseqüència de la del dia anterior, on la cambra va descartar -tot i que només per 4 vots- una sortida automàtica i sense acord el dia 29. Prèviament, dimarts, la mateixa cambra havia rebutjat -àmpliament- el darrer pla de May per proposar a Brussel·les una sortida pactada.
A la vegada, el parlament britànic ha rebutjat, també aquest dijous, una altra moció que proposava igualment endarrerir la sortida de la UE, però per donar temps a organitzar un segon referèndum sobre el Brexit. La proposta ha estat derrotada per 334 vots a favor i només 85 en contra.
El parlament britànic aprova demanar a la UE una pròrroga per al Brexit
La data límit per a la sortida del Regne Unit del club europeu, amb acord o sense, era el 29 de març | La cambra rebutja també un segon referèndum
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de març de 2019 a
les 18:28
Et pot interessar
-
Internacional
Trump amplia l'alto el foc a l'Iran a petició del Pakistan
-
Internacional
Itàlia i Alemanya frenen l'intent de Sánchez de suspendre els acords UE-Israel
-
Internacional
Un home puja a la piràmide de Teotihuacán i tiroteja els turistes: un mort i 13 ferits
-
Internacional
Un terratrèmol de magnitud 7,4 sacseja el Japó i fa activar l'alerta per tsunami
-
Internacional
Els Estats Units capturen un buc iranià a Ormuz i fan trontollar les negociacions de pau
-
Internacional
Pedro Sánchez, «líder mundial» i alguna cosa més?
