El parlament britànic ha aprovat aquest dijous, per 412 vots a favor i 202 en contra, encarregar a la primera ministra, Theresa May, que demani a la UE un ajornament de la data límit prevista per a la sortida del Regne Unit del club europeu, que està fixada per al proper dia 29.
La votació ha arribat com a conseqüència de la del dia anterior, on la cambra va descartar -tot i que només per 4 vots- una sortida automàtica i sense acord el dia 29. Prèviament, dimarts, la mateixa cambra havia rebutjat -àmpliament- el darrer pla de May per proposar a Brussel·les una sortida pactada.
A la vegada, el parlament britànic ha rebutjat, també aquest dijous, una altra moció que proposava igualment endarrerir la sortida de la UE, però per donar temps a organitzar un segon referèndum sobre el Brexit. La proposta ha estat derrotada per 334 vots a favor i només 85 en contra.
El parlament britànic aprova demanar a la UE una pròrroga per al Brexit
La data límit per a la sortida del Regne Unit del club europeu, amb acord o sense, era el 29 de març | La cambra rebutja també un segon referèndum
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de març de 2019 a
les 18:28
Et pot interessar
-
Internacional
«L'aliança de Zapatero amb Nicolás Maduro i Delcy Rodríguez anava molt més enllà del que deien»
-
Internacional
Entra en vigor l'enduriment de la política migratòria de la Unió Europea: les claus del nou pacte d'asil
-
Internacional
L'Iran llança un atac amb míssils contra Israel després dels bombardejos sobre Beirut
-
Internacional
L’herència d’Emmanuel Macron
-
Internacional
Israel i el Líban firmen un alto el foc després de l'ultimàtum de Trump a Netanyahu
-
Internacional
Putin, un tsar amb peus de fang (II)
