El Parlament Europeu oferirà un nou servei als seus membres: una eina per saber si els espien el mòbil amb el software israelià Pegasus, segons ha avançat Eldiario.es. La cambra ha adoptat la mesura dies després que es destapés l'escàndol del Catalangate, que ha afectat a més de 60 polítics i activistes independentistes, i els seus advocats. Entre ells, els eurodiputats Diana Riba i Jordi Solé (d'ERC) i Toni Comín (de Junts).
El servei s'ha adoptat a petició de la seva presidenta, Roberta Metsola, i del secretari general de la institució, Klaus Welle. En un correu electrònic emès als 705 membres del Parlament, també han anunciat que estarà operatiu tant a la seu d'Estrasburg com a la de Brussel·les.
Aquesta és la segona mesura que pren Europa arran del cas d'espionatge destapat per The Citizen Lab i la revista New Yorker. La primera va ser obrir una comissió d'investigació, de la qual, precisament, en serà vicepresidenta Riba. Ella mateixa deia, en fer-se pública la decisió de fer-ne una recerca, que "quan s'espia un eurodiputat, s'espia a tota la casa". Aquesta comissió sobre espionatge, ja estava prevista abans que esclatés l'escàndol, però ara pren nova ambranzida.
El Parlament Europeu oferirà una eina als seus membres per saber si els espien
Internacional
L'Eurocàmera adopta una nova mesura arran de l'escàndol d'espionatge del "Catalangate"
- La mesura s'ha adoptat a petició de la presidenta de l'Eurocambra, Roberta Metsola -
- Parlament Europeu
ARA A PORTADA
-
Política Un mes del desnonament de Maricarmen: l'esquerra està aprofitant el «punt d'inflexió»? Bernat Surroca Albet
-
-
Societat La crisi de l'habitatge també és un problema de finançament: «Si la gent sabés els pressupostos, ploraria» David Cobo
-
-
Política Feijóo vincula amb Sánchez els aldarulls a Barcelona: «Com que han perdut el carrer, volen incendiar-lo» ACN
Publicat el
21 d’abril de 2022 a
les 18:26
Et pot interessar
-
Internacional
María Corina Machado torna a Veneçuela
-
Internacional
L'origen romanès de l'hotel més emblemàtic de la costa d'Atzur
-
Internacional
Més de 400.000 persones tornen a inundar els carrers de França en una nova jornada de protestes
-
Internacional
Els estudiants francesos mantenen les protestes després de reunir-se amb Macron
-
Internacional
L'alcalde ultra de Perpinyà criminalitza l'estelada per vincular-la als aldarulls a França
-
Internacional
Un mort i almenys quatre ferits en un tiroteig als afores de París
