Les organitzacions franceses d’estudiants de secundària han decidit mantenir la crida a mobilitzar-se aquest dissabte després de reunir-se amb Emmanuel Macron. Els representants consideren insuficients les propostes de reforma educativa plantejades pel president francès i defensen que les protestes "són necessàries" per aconseguir canvis concrets.
En aquesta línia, Nathanaël Combary, president de l'organització estudiantil Renouveau Lycéen, ha reivindicat la "mobilització contínua" com l’única manera d’aconseguir avenços. Els estudiants denuncien la manca de professorat, el deteriorament dels centres educatius i les dificultats per accedir a la universitat a través de Parcoursup, el sistema d’admissió als estudis superiors. Aquest últim punt ha estat un dels que ha accentuat les diferències entre ambdues postures: "Nosaltres volem la derogació del Parcoursup, i Macron ens respon amb una reforma total", ha lamentat Ryad Rani, responsable de la Unió Sindical d’Estudiants de Secundària.
Això sí, tot i les discrepàncies, els representants han reconegut "alguns avenços" després de la trobada, ja que el president francès ha plantejat compromisos en matèria de democràcia educativa, així com converses sobre el batxillerat, els horaris escolars i l’escassetat de professors, amb possibles augments salarials. Els representants dels estudiants també han reclamat un pla d’emergència de 1.500 milions d’euros per millorar l’estat dels centres educatius i, a l’espera de l'aplicació de mesures concretes, han insistit que continuaran pressionant el govern amb mobilitzacions.
El govern de Macron està alerta màxima de cara les protestes de demà, especialment després d'haver promès que "no es repetiran" els enormes disturbis del cap de setmana passat. Amb l'objectiu d'evitar escenes com les de la setmana passada, el govern francès ha preparat un dispositiu de seguretat excepcional que compta amb 70.000 agents de policia desplegats arreu del país i reforçats per unitats especialitzades.

