Els principals sindicats francesos han convocat una nova jornada de vaga general i mobilitzacions pel 23 de setembre contra la reforma de les jubilacions. Les modificacions anunciades aquest dimecres pel president francès, Nicolas Sarkozy, no ha convençut els sindicats, que consideren que la reforma continua sent injusta i contrària als interessos dels assalariats. Entre 1,1 i 2,7 milions de persones es van manifestar a l'Estat francès el dimecres -20.000 a la Catalunya Nord-, superant les xifres registrades en l'anterior jornada de protesta contra la reforma, el passat juny. Els sindicats i l'oposició rebutgen el projecte de llei perquè, entre d'altres aspectes, obliga als francesos a treballar dos anys més i jubilar-se als 62 anys.
Sarkozy ha anunciat als ministres la seva intenció de modificar alguns punts del projecte de les pensions per tal que determinats professionals es puguin continuar jubilant als 60 anys, tal com estableix actualment la llei.
Els canvis anunciats pel president afecten a persones que tenen discapacitats, treballs de fort esforç físic o que porten treballant ininterrompudament dels 18 anys. Però el govern no vol entrar a discutir l'edat de jubilació, que manté en els 62 anys, perquè considera que és la millor manera de reparar el dèficit del sistema de pensions.
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de setembre de 2010 a les 17:07
Et pot interessar
-
Internacional Acord per l'intercanvi de 2.000 presoners en la primera trobada entre Rússia i Ucraïna
-
Internacional Rússia posposa fins divendres les converses amb Ucraïna per intentar aturar la guerra
-
Internacional Detingut el cofundador d'una famosa marca de gelats per protestar per Gaza als Estats Units
-
Internacional El Papa rep la cúpula de l'Opus Dei
-
Internacional Revés de la justícia europea a Von der Leyen per ocultar missatges amb el cap de Pfizer
-
Internacional Un terratrèmol de magnitud 6 al Mediterrani activa l'alerta per tsunami a Grècia