El govern francès ha prohibit les túniques islàmiques a les escoles i instituts. "No hi té cabuda", ha dit aquest dilluns el ministre d'Educació francès, Gabriel Attal. La mesura es va avançar diumenge i ha provocat polèmica. El ministre ha estat criticat, sobretot des de les esquerres, que l'acusen de perseguir la comunitat musulmana. En resposta, Attal ha insistit que és una mesura que es pot ampliar a tots els símbols religiosos, amb l'objectiu de garantir la laïcitat a les aules.
Aquesta túnica havia quedat en una mena de buit legal des de la llei de 2004, que prohibeix l'exhibició de simbologia religiosa. Attal ha dit que cal avançar cap a la laïcitat. El portaveu del govern francès ha dit que la túnica islàmica és "evidentment" un símbol religiós i que estan prohibits des de 2004. "Sempre hem estat clars i l'escola és un temple de laïcitat", ha remarcat en una entrevista.
Els conservadors han donat suport a la mesura del govern francès, i també la ultradreta, que ho considera un "bon primer pas". El Partit Socialista ha lamentat que l'inici del curs escolar quedi tacat per un problema "menor", mentre que l'esquerra sosté que és una "nova guerra religiosa absurda".
L'anunci de les túniques arriba pocs dies després de la publicació en diversos mitjans d'un informe dels serveis estatals que revela una explosió del que anomenen "atacs al laïcisme" a les escoles.
França prohibeix les túniques islàmiques a les escoles
El govern francès afirma que les abaies són símbols religiosos, prohibits des de fa anys; la mesura ha agradat a la dreta mentre les esquerres ho consideren un perjudici a la comunitat musulmana

- Gabriel Attal, ministre d'Educació francès -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 28 d’agost de 2023 a les 17:35
Et pot interessar
-
Internacional Mor el candidat a la presidència de Colòmbia tirotejat al juny
-
Internacional Un centenar d'exeurodiputats exigeixen a la UE trencar amb Israel pels «crims de guerra» a Gaza
-
Internacional Israel mata cinc periodistes d'Al-Jazeera a Gaza
-
Internacional Trump expulsarà de Washington D.C. tota la població sense llar
-
Internacional Líders europeus i de la UE adverteixen que Ucraïna ha de poder decidir sobre el seu futur
-
Internacional Netanyahu estén la seva nova ofensiva als camps de desplaçats de la costa central