Milers de manifestants arribats des de diferents punts de Turquia han intentat assaltar aquest diumenge la base militar d'Incirlik, en què hi ha presència de soldats espanyols i estatunidencs. La protesta, en favor de Palestina, ha escalat fins al punt que les forces de seguretat turques han activat els antidisturbis.
La marxa estava convocada per entitats defensores dels drets humans per protestar contra l'ofensiva militar israeliana a la Franja de Gaza i va començar divendres passat, quan diversos combois de vehicles van sortir cap a la base militar amb banderes turques i palestines.
[noticiadiari]2/264801[/noticiadiari]
Un cop a la base militar, un grup dels manifestants han intentat superar el cordó policial, motiu pel qual els agents han dispersat la mobilització amb canyons d'aigua, gas pebre i càrregues a cavall. Posteriorment, els manifestants s'han replegat i han tornat a intentar l'assalt, fet pel qual també han actuat els militars turcs. Ha estat un dels organitzadors qui ha cridat a la calma i ha convençut als assistents perquè aturessin les seves intencions.
A Incirlik hi ha la base militar de la 39a ala de les forces armades dels Estats Units i el 10è comandament d'avions cisterna de les forces aèries turques. A més, hi ha forces militars espanyoles en el marc de la missió de suport de l'OTAN a Turquia, amb un màxim de 150 efectius de la unitat de míssils Patriot.
[plantillagaza]
Intenten assaltar una base militar turca on hi ha soldats estatunidencs i espanyols
Manifestants en favor de Palestina han intentat entrar a l'edifici, però han rebut la resposta de les forces de seguretat

- La base militar d'Incirlik, en una imatge d'arxiu -
- Europa Press
Ara a portada
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Política L'Ajuntament de Barcelona dotarà les biblioteques amb 10.000 llibres en català a petició d'ERC Ona Sindreu Cladera
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
-
Política L'escriptora Margarida Aritzeta presenta una petició d'indult total per a Laura Borràs Redacció
Publicat el 05 de novembre de 2023 a les 17:30
Et pot interessar
-
Internacional Més de 150.000 persones han visitat la capella ardent del Papa des de dimecres
-
Internacional Qui pagarà el funeral del papa Francesc? El seu testament ho revela
-
Internacional «Vladímir, para!»: Trump exigeix a Putin que signi ja un acord de pau després de l'atac rus a Kíiv
-
Internacional Almenys un mort i tres ferits en un atac amb ganivet en un institut de França