La Fiscalia de París investiga Marine Le Pen per haver malversat, suposadament, 137.000 euros de fons europeus durant la seva etapa com a europarlamentària, entre el 2004 i el 2017. El cas s'ha obert després que l'oficina antifrau de la Unió Europea (OLAF) enviés un informe -amb data de l'11 de març- amb tota la informació del presumpte delicte al Ministeri Públic francès. La notícia sobre la investigació europea es va publicar aquest dissabte al diari digital Mediapart.
L'advocat de Le Pen ja ha rebutjat les acusacions exposades en l'informe. El que està per veure és com afectarà el cas en el nombre de vots que reculli Le Pen a la segona volta de les presidencials franceses, que se celebraran la pròxima setmana. La candidata d'extrema dreta vol substituir l'actual president, Emmanuel Macron, al capdavant de l'Elisi. Els resultats de la primera volta, però, donen a Macron com a principal favorit amb un 27,6% dels vots enfront del 23,4% de Le Pen.
La Fiscalia francesa investiga Le Pen per una possible malversació de fons
El cas s'ha obert per un informe de l'oficina antifrau de la Unió Europea, que l'acusa d'haver malversat 137.000 euros durant la seva etapa d'europarlamentària
ARA A PORTADA
Publicat el 17 d’abril de 2022 a les 12:34
Et pot interessar
-
Internacional «Com sortirem d'aquesta?» Els experts debaten al Cidob sobre Trump i l'ego del poder
-
Internacional La USTEC denuncia pressions del Departament contra les aturades educatives per Palestina
-
Internacional La Unió Europea proposa suspendre l'acord de cooperació comercial amb Israel i decidiran els estats
-
Internacional Què van fer amb Rússia? I què es proposa fer amb Israel?
-
Internacional Espanya i 15 països amenacen Israel amb la «rendició de comptes» si deté o ataca els integrants de la Flotilla
-
Internacional Israel llança una ofensiva terrestre a gran escala per ocupar la ciutat de Gaza