L'Organització de les Nacions Unides (ONU) ha aprovat la nit d'aquest dijous una resolució que demana a Rússia que retiri les tropes d'Ucraïna, amb l'abstenció de la Xina i de 31 països més. El text s'ha aprovat després d'una jornada de debat en què els països que donen suport al govern de Volodímir Zelenski han intentat convèncer els equidistants i als més pròxims als interessos de Rússia, com ara la Xina.
La mesura no és vinculant, però en el marc del debat hi ha hagut discussions intenses i enfrontaments entre els representants d'alguns països, com per exemple, entre el delegat alemany i el xinès. El primer li ha retret al segon que digués que armar Ucraïna era atiar el foc.
[noticiadiari]2/253074[/noticiadiari]
Finalment, la resolució presentada per Ucraïna ha estat aprovada amb 141 vots a favor, 32 abstencions i set vots en contra, entre els quals hi ha Nicaragua, Bielorússia, Rússia, Corea del Nord, Mali, Eritrea i Síria. A més a més, la Xina s'ha abstingut. La decisió arriba en un moment molt simbòlic, ja que fa un any el president rus, Vladímir Putin, va declarar la guerra a Ucraïna mentre l'Assemblea General de Nacions Unides estava reunida en sessió d'emergència.
[plantillavirals]
L'ONU aprova exigir la retirada de les tropes russes d'Ucraïna
Societat
La resolució no vinculant, amb l'abstensió de la Xina, crida el règim de Vladímir Putin a aturar les hostilitats
ARA A PORTADA
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
Publicat el
23 de febrer de 2023 a
les 22:26
Actualitzat el
15 de gener de 2024 a les
18:18
Et pot interessar
-
Societat
Mor l'advocat Joan Piqué Vidal als 93 anys
-
Societat
El PP porta a la Fiscalia l’esvoranc del Putxet per investigar les «possibles responsabilitats penals»
-
Societat
Els sindicats de l'habitatge mobilitzen Barcelona per preparar la vaga general de l'11-N
-
Societat
L'avançament electoral entorpeix part de la resposta al naufragi de les PISA
-
Societat Desmedicalitzar la salut mental: les assignatures pendents per trencar l'estigma
-
Societat
Trenta quilòmetres de cues a l'AP-7 durant l'operació sortida pel pont del 12 d'octubre
