Matteo Messina Denaro, considerat un dels últims grans padrins de la Cosa Nostra ha mort als 61 anys. Messina va ser capturat per les forces italianes el passat mes de gener a Palerm, després de ser pròfug de la justícia durant tres dècades. El mafiós ha perdut la vida per un càncer en un hospital de L'Aquila (Itàlia).
Messina complia condemna a cadena perpètua per la seva connexió amb els assassinats el 1992 dels jutges Giovanni Falcone i Paolo Borsellino, en dues tragèdies històriques de la lluita de les autoritats italianes contra el crim organitzat durant la dècada dels noranta.
Encara que la condemna contra Messina subratlla que el mafiós no va tenir cap paper en l'execució dels atemptats que van posar fi a la vida dels jutges -les massacres de Capaci i Via D'Amelio-, sí que conclou que el mafiós va oferir ajuda per vigilar els magistrats en el moment en què el gran responsable dels atacs, Salvatore Totò Riina, decidís llançar les operacions.
[plantillavirals]
Mor el cap de la màfia italiana, als 61 anys
La policia va capturar Matteo Messina, un dels últims grans padrins de la Cosa Nostra, el passat mes de gener
- La Policia italiana ensenya dos retrats robot del capo de la màfia siciliana, Matteo Messina Denaro. -
- EP
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de setembre de 2023 a
les 16:18
Et pot interessar
-
Internacional
Van els Estats Units cap a una guerra civil?
-
Internacional
Segona tongada de publicació dels «papers d'Epstein»: Aznar i Elon Musk, entre els nous noms
-
Internacional
L’oposició a Trump: la resistència que no surt als titulars
-
Internacional
Trump assegura que una «flota més gran» que l'enviada a Veneçuela va cap a l'Iran
-
Internacional
La Unió Europea i l'Índia firmen un acord de lliure comerç després de 20 anys de negociacions
-
Internacional
Estat i Generalitat signen l’entrada de Catalunya a la Unesco i l’Organització Mundial del Turisme
