Obama commuta la pena a la font de «Wikileaks», Chelsea Manning

L'exmilitar complia 35 anys de presó per filtrar documents classificats sobre les guerres de l'Iraq i l'Afganistan

Publicat el 17 de gener de 2017 a les 21:48
Obama commuta la pena a Chelsea Manning, responsable de les primeres filtracions a Wikileaks, que estava condemnada a 35 anys de presó, segons ha anunciat aquest dimarts la Casa Blanca en un comunicat. 

Manning, exanalista d'Intel·ligència de les forces armades dels Estats Units, va entregar a Wikileaks desenes de milers de documents classificats sobre les guerres de l'Iraq i l'Afganistan, que van ser publicats el 2010. L'exmilitar va ser condemnat a 35 anys de presó en un judici on es va disculpar per les conseqüències que havien tingut les seves filtracions.

Manning, que va començar un tractament de canvi de sexe per ser dona a la presó i va intentar-se suïcidar en dues ocasions, va demanar al president nord-americà el passat novembre que se li reduís la condemna. 

"No demano que se'm perdoni [...] l'únic que sol·licito és ser alliberada de la presó militar després de complir sis anys de confinament com a persona que no intentava danyar els interessos dels Estats Units", va dir Manning en una carta. Finalment serà alliberada el 17 de maig.