El president de Rússia, Vladímir Putin, ha signat un decret de prohibició de les exportacions de productes i matèries primeres com a resposta a les restriccions al seu petroli acordades per Occident, segons informa l'agència de notícies russa Interfax. Rússia determinarà ara, en els pròximes dos dies, quins són els països afectats per la mesura.
Tot plegat és la resposta del líder rus als Estats Units i Regne Unit. En el cas nord-americà, el president Joe Biden ha anunciat la prohibició de les importacions energètiques de Rússia, concretament de petroli, gas i carbó. "No participarem en el subsidi de la guerra de Putin", ha subratllat Biden en una roda de premsa per informar de les noves represàlies contra Rússia per la invasió d'Ucraïna.
El país britànic, per la seva banda, aposta per reduir les importacions de petroli progressivament amb l'objectiu de no comprar més petroli rus a finals del 2022, segons ha anunciat el ministre d'Energia, Kwasi Kwarteng. Kwarteng ha assegurat que aquests mesos de transició donarà al mercat, les empreses i les cadenes de subministrament "temps suficient per substituir les importacions russes", que representen un 8% de la demanda del Regne Unit.
La Unió Europea també ha anunciat que disminuirà en dos terços la seva dependència del gas natural rus. El document signat per Putin fixa excepcions per al comerç d'aquests béns per a ciutadans de Rússia, estrangers i apàtrides per a ús personal.
[plantillaucraina]
Putin prohibeix les exportacions russes davant les restriccions al seu petroli
El Kremlin establirà d'aquí a dos dies els països afectats per la mesura, que respon a les decisions dels Estats Units, el Regne Unit i la Unió Europea

- Vladímir Putin, en una imatge d'arxiu. -
- Reuters
ARA A PORTADA
-
L'altra cara de Sixena: el retorn de les obres s'impregna d'entitats catalanòfobes Lluís Girona Boffi
-
-
El fracàs del traspàs de la immigració fa evidents els límits del pacte Puigdemont-PSOE Bernat Surroca Albet
-
-
El Govern prioritza blindar les inversions del Prat abans d'abordar la gestió catalana que reclama ERC Bernat Surroca Albet
Publicat el 08 de març de 2022 a les 20:40
Et pot interessar
-
Internacional Trump presumeix d'haver «posat fi a set guerres» i carrega contra els països que reconeixen Palestina
-
Internacional La Flotilla denuncia que hi ha drons «sobrevolant» les embarcacions que van cap a Gaza
-
Internacional El Regne Unit, el Canadà i Austràlia reconeixen l'estat de Palestina
-
Internacional Trump encareix la contractació de talent estranger a les empreses americanes
-
Internacional Un ciberatac provoca retards i cancel·lacions a diversos aeroports europeus
-
Internacional Estònia i Polònia denuncien que avions militars russos han envaït el seu espai aeri