El Ministeri d’Afers Estrangers de Qatar ha fet públic la nit d'aquest dimarts en un comunicat que, en cooperació amb França, ha aconseguit un acord entre Israel i Hamàs per fer arribar ajuda humanitària a Gaza. L’ajuda inclou medecines i altres materials que seran distribuïts a les àrees més afectades i vulnerables i, a canvi, Hamàs haurà de permetre que la medicació arribi als ostatges israelians que manté captius.
El portaveu del ministeri qatarià, Mohammed Al-Ansari, ha explicat a l’Agència Qatariana de Notícies (QNA, per les sigles en anglès) que l’ajuda sortirà aquest dimecres de Doha cap a Egipte a bord de dos avions militars, des d’on es prepararà per fer-la arribar a la franja de Gaza. El nombre de ferits a la Franja des dels atacs del 7 d’octubre de l’any passat supera ja els 60.000 i la necessitat de rebre ajuda humanitària és màxima.
Hi haurà ampliació.
Qatar assegura que ha aconseguit un acord entre Israel i Hamàs per fer arribar ajuda humanitària a Gaza
El pacte, segellat també amb la col·laboració de França, inclou l'entrada de medicació per als ostatges israelians retinguts en territori palestí des del 7 d’octubre
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de gener de 2024 a les 22:13
Et pot interessar
-
Internacional
Més problemes al Louvre: tanquen una de les galeries per «debilitats estructurals»
-
Internacional
Revelen que Hitler tenia una condició genètica que li dificultava mantenir relacions sexuals
-
Internacional
La justícia francesa deixa sortir Sarkozy de la presó en llibertat condicional
-
Internacional
Aire per als demòcrates, però queda molt pel 2028: el paisatge als EUA després de les eleccions
-
Internacional
Més enllà del «hype» Mamdani, què?
-
Internacional
Error de seguretat al Louvre: tenia el nom del museu com a contrasenya per accedir al sistema
