Què sabem i què no de la caiguda global de Microsoft?

L'actualització d'un servei de ciberseguretat de la companyia CrowdStrike, que està lligada al sistema Windows, ha provocat un daltabaix global en aerolínies, bancs i serveis

El problema de Microsoft ha afectat de manera severa l'aeroport del Prat
El problema de Microsoft ha afectat de manera severa l'aeroport del Prat | Hugo Fernández
19 de juliol de 2024, 12:43
Actualitzat: 15:55h

Un problema global en sistemes informàtics ha provocat un daltabaix en aeroports, empreses i serveis de tot el planeta durant bona part de la jornada. El principal assenyalat és Microsoft, a banda de la plataforma de ciberseguretat CrowdStrike per un dels seus productes, un antivirus. Ara bé, diverses fonts internacionals especialitzades han indicat que no està clar si tots els problemes han vingut d'allà mateix. En tot cas, són els serveis de Microsoft els que hanafectat serveis hospitalaris, aeroportuaris, bancaris i de mitjans de comunicació d'arreu del món.

Què ha provocat el problema de Microsoft?

Per ara, està clar quin és el detonant de tot plegat, però tot apunta a una actualització de Windows. L'actualització d'un programa de ciberseguretat de l'empresa CrowdStrike, que dona servei a Microsoft, hauria generat un efecte en cadena fent saltar les temudes pantalles blaves d'error sistemàtic a escala global.

Després de moltes hores de problemes, des de la companyia nord-americana han assegurat que l'actualització ja ha estat retirada i els sistemes haurien d'anar tornant a la normalitat progressivament. Han apuntat a un problema d'incompatibilitat: és un error d'encaix entre un programa extern i un sistema operatiu que pot desencadenar una caiguda total. Això és, per fer-ho senzill, com instal·lar un programa que no encaixa amb el teu ordinador i provoca un efecte en cadena que el fa petar.

Microsoft ha deixat clar que està investigant l'incident i ha descartat, de totes totes, un ciberatac. Des de CrowdStrike també han emès un comunicat on han determinat que han aconseguit "aïllar" el problema i estan treballant en una solució efectiva per a les companyies afectades, que van des de mitjans de comunicació, fins a aeroports, bancs, serveis i companyies d'arreu del món.