El president dels Estats Units, Donald Trump, ha anunciat aquest dimarts que es retira de l'Acord Nuclear amb l'Iran i que tornarà aplicar sancions econòmiques al país. L'acord, assolit el 2015 entre l'Iran, els EUA, la Unió Europea, Rússia i la Xina, va permetre la suspensió del programa nuclear de Teheran, per evitar que desenvolupés armes nuclears, a canvi de l'aixecament de sancions econòmiques.
En un comunicat a través de les xarxes socials difós pel president francès, Emmanuel Macron, França, Alemanya i el Regne Unit han dit que "lamenten" la decisió de Trump. L'Alta Representant de la Diplomàcia Europea, Federica Mogherini, ha dit que la UE està "decidida a preservar" l'acord amb l'Iran.
Des del Parlament Europeu, el comitè d'Afers Exteriors ha destacat que la UE s'ha de mantenir "unida" en defensa de l'acord i de l'aixecament de les sancions econòmiques a l'Iran. En canvi, Israel ha celebrat la decisió de Trump.
Trump retira els EUA de l'Acord Nuclear amb l'Iran
França, Alemanya i el Regne Unit lamenten la decisió i Mogherini diu que la UE està "decidida a preservar" el pacte amb Teheran
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de maig de 2018 a les 19:01
Et pot interessar
-
Internacional El Papa rep la cúpula de l'Opus Dei
-
Internacional Revés de la justícia europea a Von der Leyen per ocultar missatges amb el cap de Pfizer
-
Internacional Un terratrèmol de magnitud 6 al Mediterrani activa l'alerta per tsunami a Grècia
-
Internacional Així es prepara l’Opus per gestionar un altre Papa reformista
-
Internacional Mor José Mujica, l'esquerrà autodidacta que ha deixat mestratge
-
Internacional José Mujica entra en cures pal·liatives amb la fase terminal del càncer