Si les imatges d’Argelers el 1939 fossin en color, serien així.
— Ruben Wagensberg (@wagensberg) March 2, 2020
Evros, 2020 a les nostres pantalles. pic.twitter.com/pg3xZSxbMp
Un grupo de hombres enmascarados ha asaltado esta barca en la que viajaban varias personas refugiadas cerca de Lesbos, muchos niños entre ellos. Han destrozado el motor y los han dejado a la deriva. Los guardacostas griegos se niegan a auxiliarlos. pic.twitter.com/JcidZw4wT8
— Miquel Ramos (@Miquel_R) March 2, 2020
La illa de Lesbos ha estat un dels punts més conflictius, amb diverses organitzacions d'ultradreta i xenòfobes cremant vegetació i bona part del territori per impedir l'accés dels refugiats a terra ferma. Diverses imatges han mostrat com guardacostes disparaven a l'aigua i donaven cops amb pals a persones en embarcacions que intentaven arribar a la costa.Racistas gritando a refugiados que se vuelvan a Turquía. La inhumanidad. pic.twitter.com/ZiIYwxEtQF
— · Hibai Arbide Aza · (@Hibai_) March 1, 2020
Sense paraules. Guardacostes grecs intentant fer naufragar i disparant trets a embarcació de refugiats. Europa mata i ho fa amb ganes.pic.twitter.com/evo7zDVn9n
— Ruben Wagensberg (@wagensberg) March 2, 2020
Mor un nen ofegat en bolcar la seva embarcació
Un nen ha mort aquest dilluns en bolcar una barca amb refugiats davant l'illa grega de Lesbos, segons ha confirmat la guàrdia costanera de Grècia. l'embarcació transportava 48 persones i, segons les autoritats gregues, els ocupants la van fer bolcar quan s'hi va apropar el vaixell de la guàrdia costanera. Després del rescat, dos nens han sigut hospitalitzats però un d'ells no ha sobreviscut als intents de reanimació. L'altre nen està "fora de perill", segons el comunicat. La guàrdia costanera també assegura que l'embarcació amb refugiats anava acompanyada d'un vaixell patruller turc abans d'entrar en aigües gregues.
El govern grec va anunciar diumenge que a partir d'ara no acceptaran noves sol·licituds d'asils durant un mes. El govern grec considera que la pressió a les fronteres està dirigida i incentivada per Turquia.
Grècia tanca fronteres amb repressió
El govern grec considera que la pressió a les fronteres està dirigida i incentivada per Turquia. I és que aquest divendres Turquia va dir que no estava en disposició de frenar l'arribada de refugiats a la Unió Europea després que 33 soldats turcs morissin com a conseqüència d'un atac aeri de l'aviació russa o siriana a la província d'Idlib, al nord-est de Síria. Un fet que ha provocat en els últims dies una onada de milers de migrants cap a Grècia.
Per la seva banda, l'alt representant de la UE en Política Exterior i Seguretat, Josep Borrell, ha anunciat la convocatòria per a la pròxima setmana d'una reunió extraordinària dels ministres d'Assumptes Exteriors dels vint-i-set per abordar l'actual situació a Síria. La data encara està per concretar.