Eines per aprendre de les empreses amb èxit internacional

Publicat el 20 de maig de 2013 a les 19:19
Ponència del Grup Fluidra sobre la internacionalització de les empreses Foto: Cambra

Ignacio Elburgo, director general d’expansió del Grup Fluidra, ha explicat el model d’expansió internacional del Grup en el marc d’una sessió d’intercanvi d’experiències empresarials organitzada per la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa. Aquesta sessió, que ha tingut lloc el 17 de maig, forma part d’un cicle de sessions adreçades a apropar als empresaris i directius diferents pràctiques i experiències empresarials que han estat emblemàtiques per la seva trajectòria, evolució, creixement i projecció internacional.

La Cambra ha presentat l’experiència del Grup Fluidra com un cas d’èxit empresarial per la implementació d’un model d’expansió internacional que ha portat al Grup a estar present a 31 països a través de 150 delegacions i distribuir els seus productes a més de 170 països gràcies a una extensa xarxa comercial. El grup, que disposa de centres de producció a tot el món, compta amb un equip de 3.600 professionals.

Fluidra està especialitzada en el desenvolupament d’aplicacions per a l’ús sostenible de l’aigua i ofereix solucions per a la conservació, conducció i tractament d’aigua. El Grup Fluidra està format per un grup d’empreses entre les quals destaquen Astralpool, Idrania, ATH, GRE, Certikin, CTX, CEPEX i Astramatic.

"Trepitjar el terreny"
Segons Elburgo, la clau de l’èxit del seu model d’expansió internacional rau en la capacitat de viure el projecte per part de l’equip humà de Fluidra, trepitjar el terreny, recolzar-se amb les entitats que tenen la informació, encertar el moment oportú, realitzar les inversions de forma gradual, tenir una gran flexibilitat i capacitat d’adaptació i desenvolupar equips locals en els mercats que siguin capaços de “viure els colors” de l’empresa.

Aquesta sessió, que va ser presentada per Carles Pons, president de la Comissió Internacional de la Cambra, es desenvolupa en el marc de les accions empresarials de benchmarking relacional que impulsa la Cambra de Terrassa orientades a afavorir l’intercanvi d’experiències, el coneixement de pràctiques directives i la relació interempresarial.