Internacionalitzar-se per tirar endavant

La Cambra posa en marxa un nou servei per ajudar a ampliar el mercat a les empreses de la demarcació

Publicat el 18 de gener de 2010 a les 23:49
Les empreses de la demarcació compten a partir d'aquest mes de gener amb una nova eina per internacionalitzar-se. La Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa ha posat en marxa el nou servei d’Anàlisi d’Estratègia Internacional amb la intenció de donar suport a l’empresari en la realització d’un Pla de Negoci Internacional.

En primer lloc, l’entitat analitza quina és la situació competitiva de l’empresa, del seu producte i servei. A partir d’aquesta anàlisi, valora el seu potencial d’internacionalització, la seva competitivitat i les possibilitats de millora en la gestió dels clients estrangers, en cas que ja en tingui.

Detectar quins són els mercats adients per exportar

Un cop feta l’anàlisi i la valoració del potencial, el consultor de la Cambra aconsella l’empresari sobre quins són els països on el seu producte o servei podria tenir més èxit comercial, i també sobre els eixos bàsics de partida per desenvolupar l’activitat exportadora, com ara les característiques i el preu del producte, la seva distribució o les estratègies de màrqueting.

La Cambra ha posat en marxa aquest servei per ajudar als empresaris en la internacionalització de la seva organització, “una demanda que, en el context econòmic actual pren especial rellevància, i a la vegada, l’entitat contribueix al creixement i consolidació del teixit empresarial de la seva àrea d’influència”, segons un comunicat de l'entitat.