La Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa ha creat un total de 440 noves empreses entre el mes de gener de l’any 2006 i el mes de gener de l’any 2010, a través del Servei de Creació d’Empreses que impulsa l’entitat. La Cambra ha augmentat progressivament i any rera any el nombre de projectes assessorats: l’any 2009 s’han assessorat 667 projectes de nova empresa, més del doble que l’any 2006, quan es van assessorar 308 idees emprenedores.
En els darrers quatre anys, la Cambra ha assessorat 1.800 projectes emprenedors, dels quals un 25% s’han fet realitat i ja són nous negocis en el nostre panorama empresarial, una de les taxes de creació d’empreses més altes de Catalunya. Gran part d’aquests projectes que s’han convertit en noves empreses, són idees amb valor afegit, innovadores i pioneres en el seu àmbit o també són empreses de diferents sectors, que han trobat oportunitats de negoci en un territori determinat de la demarcació de l’entitat.
Tot i que certs tòpics indiquen que les empreses creades recentment tenen moltes dificultats per mantenir-se en un entorn cada cop més competitiu, un estudi propi de la Cambra demostra que l’índex de supervivència de les empreses creades a través del Servei de Creació d’Empreses de l’entitat, tres anys després d’haver posat el negoci en marxa, es troba al voltant del 65%.
La distribució sectorial dels projectes de nova empresa assessorats per la Cambra en el període 2006-2010 posa de manifest que 6 de cada 10 projectes de nova empresa pertanyen al sector dels serveis. D’altra banda, les idees de negoci del sector del comerç ocupen el 30% del total dels projectes de nova empresa. El 9% restant correspon a emprenedors que projectes nous negocis al sector de la indústria.
En els darrers quatre anys, la Cambra ha assessorat 1.800 projectes emprenedors, dels quals un 25% s’han fet realitat i ja són nous negocis en el nostre panorama empresarial, una de les taxes de creació d’empreses més altes de Catalunya. Gran part d’aquests projectes que s’han convertit en noves empreses, són idees amb valor afegit, innovadores i pioneres en el seu àmbit o també són empreses de diferents sectors, que han trobat oportunitats de negoci en un territori determinat de la demarcació de l’entitat.
Tot i que certs tòpics indiquen que les empreses creades recentment tenen moltes dificultats per mantenir-se en un entorn cada cop més competitiu, un estudi propi de la Cambra demostra que l’índex de supervivència de les empreses creades a través del Servei de Creació d’Empreses de l’entitat, tres anys després d’haver posat el negoci en marxa, es troba al voltant del 65%.
La distribució sectorial dels projectes de nova empresa assessorats per la Cambra en el període 2006-2010 posa de manifest que 6 de cada 10 projectes de nova empresa pertanyen al sector dels serveis. D’altra banda, les idees de negoci del sector del comerç ocupen el 30% del total dels projectes de nova empresa. El 9% restant correspon a emprenedors que projectes nous negocis al sector de la indústria.