Unió de Caixes Catalanes, nom de la fusióTerrassa, Sabadell i Manlleu

Les entitats han presentat el seu projecte al Banc d'Espanya

Publicat el 16 de juliol de 2009 a les 22:22
"No hi ha projecte de fusió, sinó de col·laboració". Són les paraules del director general de Caixa Terrassa, Enric Mata, a la sortida de la reunió amb els responsables del Banc d'Espanya.

Mata, que no ha volgut entrar a valorar la reunió, s'ha desplaçat a Madrid amb els directors generals de Caixa Sabadell, Jordi Mestre, i Manlleu, Dídac Herrero per presentar el seu projecte de fusió, que té caràcter obert i podria permetre, en un futur, l'entrada d'altres entitats.

Malgrat el matís de les paraules, Mestre, Mata i Herrero han presentat davant el Banc d'Espanya el document preliminar de la seva possible integració, tan sols quatre dies després que el govern espanyol aprovés el Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB).

Aquesta serà la primera proposta de fusió que analitzarà el FROB, que ha estat creat, precisament, per ajudar bancs i caixes d'estalvis que puguin tenir problemes de liquiditat i acompanyar-los econòmicament en els seus processos d'integració.

L'entitat resultant de la fusió de les tres entitats catalanes, que podria denominar-se Unió de Caixes Catalanes (UCC), tindria uns actius de 26.806 milions d'euros i se situaria com una de les principals caixes de Catalunya.