27
de gener
de
2021, 14:00
Actualitzat:
14:03h
L'empresa municipal de transport TMESA duu a terme aquesta setmana, des de dimarts, un simulacre amb un minibus elèctric pels carrers de Terrassa. Aquest vehicle, de l'empresa BYD, és més petit que la flota habitual i fa el recorregut de la L10 sense passatgers però amb pes a l'interior. A l'exterior llueix un cartell on s'informa que es tracta d'un bus en proves.
Amb aquesta prova es vol testar la tecnologia completament elèctrica, com ja s'ha fet en ciutats com Madrid o Saragossa. Així doncs, l'objectiu rau a comprovar si el sistema rendeix de manera òptima i pot ser una bona alternativa a altres formes de mobilitat menys sostenibles de cara al futur.
Actualment, 21 dels 68 autobusos de la flota municipal de Terassa són híbrids, és a dir, funcionen amb electricitat i combustible. L'última adquisició és va fer al setembre, amb cinc nous vehicles d'aquest tipus. Ja aleshores, l'alcalde, Jordi Ballart, va manifestar la intenció del seu govern que "la totalitat dels busos urbans de la ciutat fossin híbrids". Amb aquest sistema, fonts municipals calculen que s'estalvia un 40% de gasolina.
Amb aquesta prova es vol testar la tecnologia completament elèctrica, com ja s'ha fet en ciutats com Madrid o Saragossa. Així doncs, l'objectiu rau a comprovar si el sistema rendeix de manera òptima i pot ser una bona alternativa a altres formes de mobilitat menys sostenibles de cara al futur.
Actualment, 21 dels 68 autobusos de la flota municipal de Terassa són híbrids, és a dir, funcionen amb electricitat i combustible. L'última adquisició és va fer al setembre, amb cinc nous vehicles d'aquest tipus. Ja aleshores, l'alcalde, Jordi Ballart, va manifestar la intenció del seu govern que "la totalitat dels busos urbans de la ciutat fossin híbrids". Amb aquest sistema, fonts municipals calculen que s'estalvia un 40% de gasolina.