Per a Ballart es tractava d'un dia "important de cara a la clara aposta" del Constistori per la mobilitat sostenible. Amb aquests, ja són híbrids 21 vehicles dels 68 que componen la flota de busos urbans. En aquest sentit, el batlle ha explicat que al govern municipal "li agradaria que la totalitat ho fos", pel que ha anunciat la voluntat d'adquirir sis nous autobusos al mes d'octubre. Abans, el Ple haurà d'aprovar la mesura.
Els cinc vehicles han estat adquirits a través d'un leasing de vuit anys, amb què l'Ajuntament pagarà una quota mensual i un cop acabat el període, podrà decidir si els adquireix en propietat o renova el contracte i els substitueix per uns de nous. Cada un dels nous busos té un preu que ronda els 340.000 euros.

Els nous busos gasten un 40% menys de combustible. Foto: Marc Solé
Tractant-se de vehicles híbrids, fonts municipals asseguren que s'arribarà a estalviar un 40% de combustible. Cada un té una cabuda de 100 passatgers i en destaca la capacitat per transportar fins a dues persones en cadira de rodes. A causa de la pandèmia, però, l'aforament es veurà reduït.

Els busos tenen capacitat per 100 passatgers, dos dels quals en cadira de rodes. Foto: Marc Solé