Rovira: «L'Ajuntament de Terrassa ha actuat de forma covarda amb el 9-N»

ANC - Terrassa per la Independència i Òmnium Cultural lamenten que el Consistori egarenc "sucumbís" davant la pressió del Partit Popular i retirés dels carrers de la ciutat les cintes de color groc

Publicat el 05 de novembre de 2014 a les 20:02
Actualitzat el 06 de novembre de 2014 a les 07:37

Muntané i Rovira, de l'Ara és l'hora, han cridat als egarencs a participar en el 9-N Foto: Lluïsa Tarrida
 

La presentació de l'acte que tindrà lloc aquest dissabte a la rambla de Francesc Macià dins de la campanya "Ara és l'hora" també ha servit per deixar clara la posició d'ANC Terrassa i Òmnium Terrassa sobre el procés participatiu d'aquest 9-N. Igualment, els membres de la comissió d'actes tampoc han volgut passar per alt els darrers esdeveniments a la ciutat en referència a la retirada de la "taca groga".

"Considerem que l'Ajuntament de Terrassa no ha estat prou valent amb el final de la campanya de la consulta" ha expressat Pep Rovira, "vestir de groc la ciutat era un acte pacífic i democràtic, i a més, ens vam comprometre que ho retiraríem tot just l'endemà de la consulta". En aquest sentit, creuen que "l'equip de govern, bàsicament el grup socialista, ha sucumbit a la postura del Partit Popular" i afegeixen que "ara és el moment d'estar a favor de la democràcia, i acceptar la denúncia i no fer marxa enrere hauria estat un acte de valentia i per penjar-se una medalla". Sí però que han volgut reconèixer l'esforç que van fer els socialistes abstenint-se en el ple municipal per tal que es tirés endavant la moció que donava suport al 9-N.

Rovira ha manifestat que "el correcte hauria estat deixar tot el guarniment fins al dia de la votació, com han fet pobles com Matadepera o Vacarisses o grans ciutats com Barcelona. Traient-lo ha estat un acte de covardia, i ho lamentem". Des de la comissió subratllen que "la gent acabarà valorant qui està a favor de la democràcia i qui no".

Ara és l'hora posa l'èmfasi sobretot en el missatge de "el 9-N s'ha d'anar a votar". Volen transmetre un missatge de tranquil·litat a la gent que dubta si s'acabarà fent o no, si s'impedirà al final o si hi haurà les urnes preparades. "El diumenge hem de sortir a expressar democràticament la nostra opinió. No ens ho pot prohibir ningú i no hem de tenir por. Ningú s'ha de fer enrere", diu Antoni Muntané. Això sí, recorden que s'ha de fer "amb seny i de manera pacífica, com hem fet en les darreres manifestacions, sense incidents".

Per facilitar que els egarencs puguin anar a votar i sàpiguen on els toca, l'ANC Terrassa disposa d'un servei d'informació i assessorament físic (a la seu del carrer Nou de Sant Pere) però també on-line (els punts de votació es poden trobar al web de l'entitat). Així mateix, des de Terrassa per la Independència anuncien que hi haurà voluntaris el mateix dia 9 que transportaran aquelles persones amb problemes de mobilitat que ho necessitin.