Terrassa té 92 taxis, però els carrers van plens de vehicles d’altres localitats que estan incomplint la normativa i fent competència deslleial a les empreses de la ciutat. Tele-Taxi Egara, la cooperativa que agrupa 90 dels taxis de Terrassa, ha denunciat més de 50 matrícules diferents de taxis que entren a Terrassa a recollir clients, una pràctica il·legal penada amb multes que poden arribar als 2.500 euros.
El president de Tele Taxi Egara, Benito Vázquez, ha assegurat que “hem denunciat més de 50 cotxes diferents, alguns de poblacions veïnes i d’altres de més lluny i que, segons la normativa no poden venir a recollir clients a Terrassa”.
Davant d’aquesta situació, l’entitat ha presentat la llista de matrícules a l’ajuntament de Terrassa i ha sol·licitat que la policia municipal apliqui les sancions que contempla la llei per aturar aquest fenomen “però de moment no ho han fet”, apunta el president. Una pràctica que sí que es fa en d’altres ciutats vallesanes, com Sabadell.
Telèfon per denunciar
L’entitat també proposa crear un telèfon on es pugui trucar quan s’identifiqui un vehicle fent competència deslleial. L’objectiu és reduir aquesta pràctica “que sempre ha existit, però que en una època que hi ha menys feina es nota més i afecta més”, explica un membre de la junta directiva de Tele-Taxi Egara. La cooperativa ha detectat que alguns d’aquests vehicles van a recollir clients a hotels de la ciutat.
La problemàtica té diferents ramals, segons Tele Taxi Egara. D’una banda, taxis de luxe, que sí que poden operar a Terrassa si tenen un contracte amb el client i compleixen tots els requisits que marca la llei, però que sovint operen de forma irregular. D’altra banda, els taxis amb llicència d’altres localitats que recullen clients a Terrassa i, finalment, una empresa de Terrassa que, segons Tele-Taxi Egara, opera sense complir la normativa que els és exigida.
Parades als hotels locals
Des de Tele-Taxi Egara proposen crear noves parades de taxi, davant dels hotels de la ciutat. D’aquesta manera asseguren que es solucionarien dos problemes: es donaria servei als clients dels hotels i, alhora, s’evitaria la competència deslleial de taxis que incompleixin la normativa. Una proposta que han traslladat a l’ajuntament fa mesos “però que no té encara resposta”, expliquen la Junta de Tele-Taxi Egara.
La crisi redueix al voltant d’un 15% la facturació
El sector del Taxi a Terrassa també està sentint els efectes de la crisi. Les trucades per demanar un servei a la cooperativa han disminuït els darrers mesos, tot i que no ha estat de forma espectacular. Des de la Cooperativa Tele-Taxi expliquen que, sobretot, s’han reduït els desplaçaments interns, que representen el 80% aproximadament del volum de negoci.
Una situació que calculen que ha significat una baixada aproximada d’un 15% de la facturació d’ara respecte a l’any anterior “però hi ha diferències: cada taxista és un món, depèn de l’horari o de si té clients habituals. Hi ha moltes variables”, expliquen fonts de la junta directiva de Tele-Taxi Egara.
Amb el que sí que coincideixen és que els clients habituals han posat en pràctica diferents mesures per reduir la despesa, “com apropar-se a una parada més pròxima al destí o baixar a la parada, en canvi abans els recollíem a domicili”. Malgrat això, des de la cooperativa defensen que “el client del taxi és fidel”.
Pel que fa a trucades, els últims mesos s’han rebut entre 2.000 i 3.000 trucades menys al mes. Un exemple és el mes de setembre, que se n’han fet 18.137, 2.845 menys que el mateix mes al 2007.
El president de Tele Taxi Egara, Benito Vázquez, ha assegurat que “hem denunciat més de 50 cotxes diferents, alguns de poblacions veïnes i d’altres de més lluny i que, segons la normativa no poden venir a recollir clients a Terrassa”.
Davant d’aquesta situació, l’entitat ha presentat la llista de matrícules a l’ajuntament de Terrassa i ha sol·licitat que la policia municipal apliqui les sancions que contempla la llei per aturar aquest fenomen “però de moment no ho han fet”, apunta el president. Una pràctica que sí que es fa en d’altres ciutats vallesanes, com Sabadell.
Telèfon per denunciar
L’entitat també proposa crear un telèfon on es pugui trucar quan s’identifiqui un vehicle fent competència deslleial. L’objectiu és reduir aquesta pràctica “que sempre ha existit, però que en una època que hi ha menys feina es nota més i afecta més”, explica un membre de la junta directiva de Tele-Taxi Egara. La cooperativa ha detectat que alguns d’aquests vehicles van a recollir clients a hotels de la ciutat.
La problemàtica té diferents ramals, segons Tele Taxi Egara. D’una banda, taxis de luxe, que sí que poden operar a Terrassa si tenen un contracte amb el client i compleixen tots els requisits que marca la llei, però que sovint operen de forma irregular. D’altra banda, els taxis amb llicència d’altres localitats que recullen clients a Terrassa i, finalment, una empresa de Terrassa que, segons Tele-Taxi Egara, opera sense complir la normativa que els és exigida.
Parades als hotels locals
Des de Tele-Taxi Egara proposen crear noves parades de taxi, davant dels hotels de la ciutat. D’aquesta manera asseguren que es solucionarien dos problemes: es donaria servei als clients dels hotels i, alhora, s’evitaria la competència deslleial de taxis que incompleixin la normativa. Una proposta que han traslladat a l’ajuntament fa mesos “però que no té encara resposta”, expliquen la Junta de Tele-Taxi Egara.
La crisi redueix al voltant d’un 15% la facturació
El sector del Taxi a Terrassa també està sentint els efectes de la crisi. Les trucades per demanar un servei a la cooperativa han disminuït els darrers mesos, tot i que no ha estat de forma espectacular. Des de la Cooperativa Tele-Taxi expliquen que, sobretot, s’han reduït els desplaçaments interns, que representen el 80% aproximadament del volum de negoci.
Una situació que calculen que ha significat una baixada aproximada d’un 15% de la facturació d’ara respecte a l’any anterior “però hi ha diferències: cada taxista és un món, depèn de l’horari o de si té clients habituals. Hi ha moltes variables”, expliquen fonts de la junta directiva de Tele-Taxi Egara.
Amb el que sí que coincideixen és que els clients habituals han posat en pràctica diferents mesures per reduir la despesa, “com apropar-se a una parada més pròxima al destí o baixar a la parada, en canvi abans els recollíem a domicili”. Malgrat això, des de la cooperativa defensen que “el client del taxi és fidel”.
Pel que fa a trucades, els últims mesos s’han rebut entre 2.000 i 3.000 trucades menys al mes. Un exemple és el mes de setembre, que se n’han fet 18.137, 2.845 menys que el mateix mes al 2007.