70 avisos d'incivisme a la línia del Vallès dels FGC

Publicat el 06 d’agost de 2012 a les 15:00

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya va posar en marxa recentment una nova aplicació per a telèfons mòbils que permet que els clients alertin a l'empresa en el moment en què detectin un comportament incívic per part d'algun altre viatger.

L'aplicació descriu els 12 comportaments incívics més comuns que l'empresa té identificats. Quan l'usuari presenciï una d'aquestes actituds podrà alertar directament al Centre de Comandament Integrat, que procedirà a actuar segons convingui. Les alertes, geoposicionades en un mapa per poder localitzar les infraccions, tenen definits uns protocols d'actuació per cadascuna de les 12 situacions.

Malgrat la polèmica que va aixecar quan aquesta es va iniciar a finals del mes de juliol, en la primera setmana de ple funcionament un total de 110 avisos han arribat al Centre de Comandament Integrat d'FGC. Entre els comportaments més denunciats hi ha l'avís de passatgers que viatgen sense bitllet (20,62%), seguit de les alertes per persones que posen els peus sobre els seients (13,40%), per escoltar música sense cascos o amb un volum massa alt (12,37%), i per músics ambulants i captaires (10,65%). Amb menys denuncies hi ha la gent a terra (8,59%), seients reservats (6,36%), persones que fumen a l'interior dels vagons (5,15%), grafits (5,15%), brutícia (5,15%), apedregament (3,09%) i vidres trencats (3,09)

En aquest sentit, la línia Barcelona-Vallès, amb 70 avisos, ha generat més alertes que la línia Llobregat-Anoia, amb 40 avisos.

En la majoria de casos es gestiona la incidència advertint els infractors de diferents maneres i si no reverteixen les seves actituds podran acabar rebent una sanció de fins a 300 euros. Segons comunica la companyia, aquesta aplicació no és una mesura recaptatòria, "sinó posar a l'abast dels clients cívicament responsables una eina que pugui ajudar FGC a combatre l'incivisme".