La Junta de Govern de l’Ajuntament de Terrassa ha aprovat definitivament avui divendres el projecte d’urbanització del Pla de Millora Urbana de Remodelació de l’Avinguda Santa Eulàlia 95, un dels polígons d’actuació pendents per completar la trama urbana del barri de Segle XX prevista pel Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM).
L’àmbit d’actuació està delimitat al sud per l’avinguda de Santa Eulàlia; a l’est per naus industrials existents al polígon; a l’oest pel carrer Valls i al Nord pel carrer de Mestre Trias. Aquests terrenys estan catalogats al POUM com a sòl urbà no consolidat situat i no inclouen cap edificació significativa al seu interior. Actualment només hi ha una estació transformadora al carrer Galícia i uns arbres i horts de mides reduïdes a la part sud de l’àmbit.
Amb aquest projecte s’urbanitzaran els trams dels carrers Mestre Trias, Galícia, Valls, Roger de Llúria i avinguda de Santa Eulàlia, tots ells compresos dins l’àmbit del Pla de Millora. Les obres inclouen els enderrocs i moviments de terres i l'afermat i pavimentació de carrers i de les voreres. En total s'actuarà sobre una superfície total de 19.557 metres quadrats. A més, s’instal·larà mobiliari urbà, senyalització viària i un sistema de reg per a la jardineria i els arbres, ja que està previst plantar 39 exemplars entre lledoners, acàcies i Prunus Pisardi. Pel que fa al mobiliari urbà, es col·locaran 13 bancs, 7 papereres i un aparcament per a 28 bicicletes. També es faran les xarxes de serveis relatives al sanejament, abastament d’aigua, enllumenat públic, electricitat (mitja i baixa tensió), gas i telecomunicacions. El pressupost pel coneixement de l’administració és de 2.801.753 euros, amb un termini d’execució de 9 mesos.
La tinent d’alcalde de Planificació Urbanística i Territori, Carme Labòria, ha explicat que “el Pla de Millora és una iniciativa de la Junta de compensació definitiva del Pla de Millora Urbana de Remodelació Avinguda Santa Eulàlia 95, però l’Ajuntament de Terrassa va impulsar la seva redacció”. Labòria ha afegit que “el Pla s’ha hagut d’adequar al projecte constructiu de la remodelació de l’enllaç entre l’autopista C-16 i la carretera N-150, previst per GISA, que constituirà el futur enllaç de la Porta Sud de Terrassa”.
Amb aquest projecte, també s’avança en l’ordenació de les activitats terciàries per fer façana a l’Avinguda de Santa Eulàlia, que és un altre dels objectius establerts al POUM per a aquest punt de la ciutat.
L’àmbit d’actuació està delimitat al sud per l’avinguda de Santa Eulàlia; a l’est per naus industrials existents al polígon; a l’oest pel carrer Valls i al Nord pel carrer de Mestre Trias. Aquests terrenys estan catalogats al POUM com a sòl urbà no consolidat situat i no inclouen cap edificació significativa al seu interior. Actualment només hi ha una estació transformadora al carrer Galícia i uns arbres i horts de mides reduïdes a la part sud de l’àmbit.
Amb aquest projecte s’urbanitzaran els trams dels carrers Mestre Trias, Galícia, Valls, Roger de Llúria i avinguda de Santa Eulàlia, tots ells compresos dins l’àmbit del Pla de Millora. Les obres inclouen els enderrocs i moviments de terres i l'afermat i pavimentació de carrers i de les voreres. En total s'actuarà sobre una superfície total de 19.557 metres quadrats. A més, s’instal·larà mobiliari urbà, senyalització viària i un sistema de reg per a la jardineria i els arbres, ja que està previst plantar 39 exemplars entre lledoners, acàcies i Prunus Pisardi. Pel que fa al mobiliari urbà, es col·locaran 13 bancs, 7 papereres i un aparcament per a 28 bicicletes. També es faran les xarxes de serveis relatives al sanejament, abastament d’aigua, enllumenat públic, electricitat (mitja i baixa tensió), gas i telecomunicacions. El pressupost pel coneixement de l’administració és de 2.801.753 euros, amb un termini d’execució de 9 mesos.
La tinent d’alcalde de Planificació Urbanística i Territori, Carme Labòria, ha explicat que “el Pla de Millora és una iniciativa de la Junta de compensació definitiva del Pla de Millora Urbana de Remodelació Avinguda Santa Eulàlia 95, però l’Ajuntament de Terrassa va impulsar la seva redacció”. Labòria ha afegit que “el Pla s’ha hagut d’adequar al projecte constructiu de la remodelació de l’enllaç entre l’autopista C-16 i la carretera N-150, previst per GISA, que constituirà el futur enllaç de la Porta Sud de Terrassa”.
Amb aquest projecte, també s’avança en l’ordenació de les activitats terciàries per fer façana a l’Avinguda de Santa Eulàlia, que és un altre dels objectius establerts al POUM per a aquest punt de la ciutat.